Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Riktiga lunchsmörgåsar

  • NatalieO 31 januari 2012

    Jag är på jakt efter ett gott bröd som jag kan använda när jag ska göra goda lunchsmörgåsar, alltså fylla dem.
    Är det någon som har ett bra tips på sådant bröd? Här går baguette bort då jag tycker dem fort blir hårda.

  • Amika 31 januari 2012

    På citygross finns det en typ av baguette som inte blir hård fort. Den har ett mjuk och lite seg, blank yta, inte den hårda tjocka ytan som vanliga smala baguetter har. Det här är den typ av baguette som brukar användas till just lunch mackor. Den är mjuk och lite tjockare.
    Och det bästa av allt, de säljer den i 10 pack på citygross för 39.90.
    De blir inte hårda som vanliga baguetter och de går utmärkt att frysa in. De säljs med och utan vallmofrön.

  • DoctorWho 31 januari 2012

    Ciabatta är jättebra att fylla och den blir inte hård eller torr. Den är dock lite seg, men det ska den vara.

  • alindalinda 1 februari 2012

    jag brukar göra matiga wraps i tunnbröd, fazers lövångers sviktat fullkorn är gott!

  • tojve 1 februari 2012

    Om du vill baka själv skulle jag rekommendera att göra frallor med morötter och keso i, det är riktigt saftigt och stora frallor som rymmer mycket utan att vara ett allt för tungt bröd. Bara att säga till ifall du blir intresserad så kan jag skicka receptet (har det inte vid mig just nu). :)

  • NatalieO 1 februari 2012

    Skrivet av tojve den 1 feb 2012

    Om du vill baka själv skulle jag rekommendera att göra frallor med morötter och keso i, det är riktigt saftigt och stora frallor som rymmer mycket utan att vara ett allt för tungt bröd. Bara att säga till ifall du blir intresserad så kan jag skicka receptet (har det inte vid mig just nu). :)


    Det lät spännande! Det hade varit kul att prova. Du får gärna skicka över receptet :)

  • tojve 1 februari 2012

    Skrivet av NatalieO den 1 feb 2012

    Skrivet av tojve den 1 feb 2012

    Om du vill baka själv skulle jag rekommendera att göra frallor med morötter och keso i, det är riktigt saftigt och stora frallor som rymmer mycket utan att vara ett allt för tungt bröd. Bara att säga till ifall du blir intresserad så kan jag skicka receptet (har det inte vid mig just nu). :)


    Det lät spännande! Det hade varit kul att prova. Du får gärna skicka över receptet :)


    Jag la till det så att det finns här på MK. Vet inte hur lång tid det tar innan det granskas och sådär, men förhoppningsvis syns det strax:

    www.matklubben.se/recept/morot_keso-frallor_104827.html

  • MosterNettan 1 februari 2012

    Varför inte vanliga pitabröd. Men då måste man äta på engång annars blir brödet saggigt.
    När jag har haft med till lunchmat på jobbet, så har jag jag lagt ihop mackan på jobbet, inte så krångligt som det kanske låter!
    Så gör jag också om jag har nån röra till en picknick. Brödet för sig och röran i nån bytta. Kanongott tycker jag.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.