Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

smala såser

  • Matglad-54 2 februari 2009

    Tips på smala såser!

  • MrsC 2 februari 2009

    Chilisås

  • Gnurf 3 februari 2009

    Kalla såser? Varma såser? Till kött, fisk eller kanske fågel? Lite mer information brukar ge bättre svar.....:D

  • Matglad-54 3 februari 2009

    Skrivet av Gnurf den 3 feb 2009

    Kalla såser? Varma såser? Till kött, fisk eller kanske fågel? Lite mer information brukar ge bättre svar.....:D


    Varma och kalla till både kött fisk och fågel, bara de är någorlunda magra.... Det blir mest att man gör såserna på lätt cremé fraiche men lite variation skulle vara bra♥♥♥

  • Matglad-54 3 februari 2009

    Skrivet av MrsC den 2 feb 2009

    Chilisås


    Är den stark?:o

  • MatAnders 3 februari 2009

    Här kommer mitt tips som e jättegott till kött rätter.
    http://www.matklubben.se/recept/god_grillsaas_20325.html(Y)

  • The_mama97mia 3 februari 2009

    Den här gör du på så mager creme fraiche du vill. Severa varm eller kall, jag brukar göra den kall till grillat.

    Bearnaisekräm

  • MammaIrene 3 februari 2009

    Hej!
    Jag var också insöad på det här med lättcremefraiche, lättmjölk, lättmargarin, lättgrädde osv osv....
    MEN, nu har jag förstått att det faktiskt är så som en del säger.....
    I de här magra produkterna finns andra ämnen som faktiskt gör oss ännu fetare än de feta produkterna...
    Så det är nog bättre som dom säger att använda naturliga produkter o inte omarbetade saker som inte smakar mycket o son innerhåller all sköns hemskheter.....

    Dock är jag också intresserad av dessa magra såserna....men inte de som är magra bara pga att det är sk lättprodukter de är gjorda av, hellre de som är gjorda på naturligt magra produkter så som t ex den vi kunde se här ovan av MatAnders, med basis på tomat.....Det är naturligt och gott...

    Tror föresten att det är sockret vi skall akta oss för....De flesta forskarna har väl kommit fram till det nu tror jag......

  • Okänd 3 februari 2009

  • Okänd 3 februari 2009

  • Matglad-54 3 februari 2009

    Skrivet av MammaIrene den 3 feb 2009

    Hej!
    Jag var också insöad på det här med lättcremefraiche, lättmjölk, lättmargarin, lättgrädde osv osv....
    MEN, nu har jag förstått att det faktiskt är så som en del säger.....
    I de här magra produkterna finns andra ämnen som faktiskt gör oss ännu fetare än de feta produkterna...
    Så det är nog bättre som dom säger att använda naturliga produkter o inte omarbetade saker som inte smakar mycket o son innerhåller all sköns hemskheter.....

    Dock är jag också intresserad av dessa magra såserna....men inte de som är magra bara pga att det är sk lättprodukter de är gjorda av, hellre de som är gjorda på naturligt magra produkter så som t ex den vi kunde se här ovan av MatAnders, med basis på tomat.....Det är naturligt och gott...

    Tror föresten att det är sockret vi skall akta oss för....De flesta forskarna har väl kommit fram till det nu tror jag......

    Håller med dej fullständigt!!!!!(H)

  • Matglad-54 3 februari 2009

    :) Tack för era tips!!!!!!!!!!!!!!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.