Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Söndag - midsommar

  • berggrenskan 17 juni 2009

    Sitter här och skriver listor på vad som behöver inhandlas till Midsommar. Midsommarafton och midsommardagen är väl OK, när gästerna är här. Men vad ska vi äta på söndag när gästerna åkt hem och vi bara vill pusta. Har ni ett bra/lätt tips på något till middag på söndagen. (Som inte innebär rester, dom kan jag äta en annan dag).

  • marielotta 17 juni 2009

    Färdigköpt Pizza (H)

    Grilla något , lägg överbliven potatis i folie, smaksätt och grilla.
    Paj med sallad
    Lasagne

  • anluk 17 juni 2009

    Kassler, nypotatis och en god ananssås. Till det kokta ärtor. Så underbart gott. Ska jag nog själv ha på söndag tror jag.

  • ida85 17 juni 2009

    vi orkar oftast aldrig laga mat på midsommardagen ! Man är för slut & har kanske druckigt lite för mkt dagen innan :'( Så det blir oftaast hämtmat ! Men annars kan man ju alltid slänga ihop någon lätt matpaj, eller en lätt gryta som bara får koka ihop sig själv ! Eller bara göra en matig smörgås med lax & någon god färskostkräm till ! :p

  • Lenkan 17 juni 2009

    Findus wokgrönsaker, en halv kyckling plockad i småbitar, lite äggnudlar och voila! Jättegott och jätteenkelt.

  • Monika46 17 juni 2009

    Köp en bit benfri varmrökt lax och en god sås och bjud dillkokt potatis till det.(L)(L)(Y)
    De flesta fiskaffärer har benfri rökt lax och även goda såser som passar till lax.

    Det enda du behöver göra är att koka potatisen eller värma/steka överbliven från midsommaren, samt skiva några tomat/gurkskivor till det. (Y):p
    Eller göra en grönsallad om du har ork.
    Detta är enkel och toppengod mat att göra när man är trött och lat och vill ha något gott och enkelt att äta.(Y)(Y)(Y)

  • berggrenskan 18 juni 2009

    Tack för tipsen
    Eftersom vi är på landet är hämtmat tyvärr inget alternativ, utan jag måste ha maten med mig idag. Det får nog bli kyckling, att slänga in en hel kyckling i ugnen någon timme är ju inte svårt den sköter sig själv, så får det bli grönsallad till det.
    En riktigt glad :D trevlig (Y) solig :D Midsommer önskar jag Er alla

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.