Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Somamrlovslunch

  • namsi 11 juni 2008

    Hej alla matpratare!

    Vill få in massor av tips till lättare luncher man kan förbereda till sina lediga barn därhemma.
    Förutom det gamla vanliga: korv med bröd, hamburgare,
    pannkakor etc..
    Kram Namsi:):D

  • The_mama97mia 11 juni 2008

    Ugnspannkaka, lasagne, pastapizzapannkaka, tacofärs o tortillas.
    Menar du att dom ska göra i ordning maten själva, förresten?

  • pia61 11 juni 2008

    Pizzabullar
    Pias korvpasta

    Pizzabullarna är perfekta att ha i frysen!
    Korvpastan är så enkel att barnen kan fixa till den själva!?
    Lycka till!

  • namsi 11 juni 2008

    Nej,
    de är inte tillräckligt gamla för att stå vid spisen än.
    Och det får inte vara för många konstiga ingredienser - för då rynkar de på näsan... bortskämda som de är!

    Namsi

  • The_mama97mia 11 juni 2008

    OK, så du menar att du ska ha maten förberedd ? Men du ska ändå stå för den så att säga...
    Ja köttbullar o makaroner är en favorit här.
    Det är nog mest det gamla vanliga då....

    Jag tänkte utifrån att barnen skulle kunna värma ngt själva i mikron eller så. Sorry.

  • Gunn57 11 juni 2008

    Här kommer 2 recept på snabba rätter som mina barnbarn gillar
    Baconpasta

    Barnens favorit fisk

  • MatAnders 11 juni 2008

    Jag har ett gott recept på smördegspiroger som du kan göra i förväg så kan dom bara värma i micron.

  • matnjutaren 11 juni 2008

    Kycklingfile´ kan man ju göra en massa gott av, tex.
    Pastasallader av alla möjliga slag är ju både enkelt å gott.
    Men mycket handlar ju om hur du tänker att det ska vara? Vill du att du ska kunna förbereda det snabbt eller vill du ha förslag som är okej att det tar tid att göra? :)

  • namsi 11 juni 2008

    Helst vill jag att det ska gå förbereda ganska snabbt och sen kommer jag hem till lunch och värmer åt de ev. kokar makaroner till eller dylikt. De är 9 och 11 år så det här med piroger, makaroner, pizzabuller etc, tror jag kommer att alldeles perfekt.

    Namsi

  • matnjutaren 11 juni 2008

    Okidoki då förstår jag. :)
    All pasta av vilket slag det vara må..(utom nudlar) kan du koka och kyla snabbt. Sen ha hela veckan i kylen i vatten och ta fram och värma bara så mycket du behöver. :p
    Så gör man i restauranger så gör jag hemma med ibland när jag vet att jag ska ha sallader och rätter med pasta i veckan. (Y)
    Gör vad jag kan för att underlätta ..(L)

  • namsi 11 juni 2008

    Det behöver inte vara "lagade" maträtter. Det kan vara tips på typ kräm och mjölk och dylikt.
    Det är lätt att glömma bort sådana enkla saker.
    Vill försöka att inte hamna i skräpmatsträsket(N)
    Det är lätt att hamna där när tiden och orken tryter.:)

    Tack för tipset på smördegspirogerna... de ska jag testa. Även att kyla ner pasta snabbt var ett bra tips!:D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.