Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Squashpepparkaka

  • margitkallgren 17 juli 2010

    Jag söker ett bra recept på squashpepparkaka.
    Hade ett men det har tyvärr förkommit. Vi odlar squash själva och det är verkligen en användbar grönsak. Tackar på förhand
    Margit

  • kekke46 18 juli 2010

    Hej Margit!
    Hittade det här receptet Squaskaka inte likt ditt kanske.

    Squaskaka:
    1 kg squash ( vanlig sommar squash )
    0,5 liter mjölk
    1 ½ dl strösocker
    4 ägg
    1 dl vetemjöl
    5-8 bittermandlar ( eller 5-8 droppar bittermandelolja )
    8-10 sötmandlar

    Sätt ugn på 200 gr
    Skala squashen, koka den i vatten. Låt squasen rinna av. Mos eller mixa squashen. Hacka och mal mandeln. Blanda ihop alla ingredienserna i en stor bunke. Och häll i smord ungssäker form. Grädda i 1- 1 ½ timme. Servera kakan ljummen med grädde och sylt

  • The_mama97mia 18 juli 2010

    Jag hoppar på den här tråden för att också efterlysa en squashpaj, man hade riven squash och grahamsmjöl i pajdegen, sen riven squash o ngn äggstanning - har för mig att receptet fanns i Buffé för många år sedan, eller möjligen Allt om Mat. Jag har sökt och sökt men inte hittat. Det var också ett mkt bra sätt att göra av med squashen på.

  • mafia 18 juli 2010

    Jag har ett jättebra recept på en kaka med squash. Jag gjorde den ofta, när jag odlade squash. Jag ska skriva in receptet, så fort jag hinner, men just nu håller jag på att baka( inte squashkaka)

  • margitkallgren 18 juli 2010

    Tack till er som svarat på mitt anrop. Tyvärr har det rätta recpetet inte kommit ännu.
    Det skall alltså smaka som en mjuk pepparkaka, men innehålla squash.
    Men den som väntar pånåt gott....
    Margit

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.