Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

STENUGNSBAKAT BRÖD

  • amajan 23 mars 2008

    Har nyss flyttat in i ett gammalt 1800-tals torp med stenugn.Finns det någon som har recept och goda råd hur stnugnsbakning går till.

  • Lange 24 mars 2008

    Jag ska kontakta min mamma och fråga. Hon bakar alltid världens godaste brödkakor både i vanlig ugn och i sin vedspis men jag vet att hon bakat i stenugn också. Skickar allt jag får veta så fort jag kan.

  • Okänd 24 mars 2008

    Tunnbröd och Kavelgris(tjockare än tunnbröd) bakar vi i stenugn.
    Har även bakat pizza (Y)(Y)(Y)Vilka superduper goda pizzor det blev.
    Vad roligt att ha en egen stenugn.
    När jag bakar så får jag hyra av nån byförening.
    :p

  • Bakarlag 14 oktober 2008

    Grattis till huset med en stenugn! Det är klart du ska lära dig att elda och baka i den. Har du fått godkänt av en sotare?

    På vår hemsida www.bakarlag.se har vi tips på hur man bakar, massor av bilder, bland annat ett bildspel från en kurs. Vi är en grupp som bakar i bagarstugan på Skeppsholmen i Stockholm.

    Karin G, bakarlag.se

  • LaJefa 14 oktober 2008

    Fy tusan vad man blir avundsjuk. Jag älskar tunnbröd och det går tyvärr inte att köpa där jag bor.

  • Bakarlag 14 oktober 2008

    Skrivet av lajefa den 14 okt 2008

    Fy tusan vad man blir avundsjuk. Jag älskar tunnbröd och det går tyvärr inte att köpa där jag bor.


    Hur är det i Spanien - finns det ingen möjlighet att baka i stenugn? Jag har varit på semester i Toscana, Italien, och där bodde jag på en gård där man hade en stor stenugn på gården, utomhus. Och där fick vi, hela gänget på 15 personer, baka pizza tillsammans med ägarna. Dom hade nog lika roligt som vi hade.

  • ajohan71 4 oktober 2010

    Enklaste och billigaste sättet att fixa en bra stenugn.

    http://www.grillgladje.se/produkter/grill-med-tillbehorskit/large-bakpaket.html

    Finns säkert i Spanien också.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.