Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips?

  • tengelbrektsson 9 januari 2012

    Tips på mat till mig & gubben? Båda är kräsna, fega att prova nya maträtter och håller oss helst till vanlig svensk husmanskost. Men ibland vill man ju testa nå nytt, så.. nån som har tips på vad? det ska vara enkelt att göra och inte kosta allt för mycket att köpa..

    Även om någon har tips på enkelt bröd att göra? Kanske ett grundrecept? Utan honung, russin och sånt.. ;)

    Hoppas att någon kan komma med nå tips & idéer! :D

  • Samur 10 januari 2012

    Har du Vår Kokbok? Om inte införskaffa den! Egentligen den enda kokbok man behöver : )

    Jag brukar baka frallor på 1 pak gäst, 1 liter vatten, salt, lite socker, rågmjöl och vetemjöl. (Mest vetemjöl i degen) Bara att röra samman och sedan jäsa i bunken. Gör frallaorna direkt från degen och låt sedan jäsa på plåten. Grädda i mitten av ugnen i ca 200 grader i ca 15 min. Värm och tid lite varierande från ugn till ugn. Blir 2 plåtar. Lätt och gott. Bara att lägga i frysen och ta fram efter behov.

    Lycka till(L)

  • tengelbrektsson 10 januari 2012

    Nej, den har jag inte. Får införskaffa den :D !

    Enkelt och bra recept, tack så mycket :D !

  • MosterNettan 10 januari 2012

    Sätt dig ner och skriv ner vilka huvudingredienser du tänker dig. T ex kyckling, korv, fläsk eller liknande. Använd dig sen av fliken Recept - Sök recept här på sidan. Du hittar massor av tips som vi har delat med oss av.
    Det kräver kanske lite tålamod, ta dig tid, du behöver ju inte hitta allt på engång. Spara ner det som du tycker är bra i din egen kokbok.
    Lycka till...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.