Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

07 julglögg

  • sonja55 31 oktober 2008

    Jag köpte Blossa julglögg 07 i fjol på systemet har 2 flaskor kvar, undrar hur länge de håller hittar ingen datumstämpel på dem.

  • anluk 31 oktober 2008

    Är de inte öppnade är jag nästan helst säker på att du kan dricka dem iår.

  • Smulpajen 31 oktober 2008

    Blir nog bara bättre ju längre den lagras (L)

  • sonja55 31 oktober 2008

    Skrivet av anluk den 31 okt 2008

    Är de inte öppnade är jag nästan helst säker på att du kan dricka dem iår.


    De är inte öppnade. Konstigt att de inte stämplas med bäst före datum

  • Mellanbellan 31 oktober 2008

    Lugn i stormen....jag har som regel kvar någon glöggflaska som dricks nästa år och det har aldrig varit fel hittills (H)

  • bernit 31 oktober 2008

    Skrivet av Smulpajen den 31 okt 2008

    Blir nog bara bättre ju längre den lagras (L)

  • matnjutaren 31 oktober 2008

    Skrivet av bernit den 31 okt 2008

    Skrivet av Smulpajen den 31 okt 2008

    Blir nog bara bättre ju längre den lagras (L)


    En sanning med "modifikation".. för lagrar du den som vin ska lagras..då är det okej i flera år. Men om du har den i värme..typ..rumsvärme då håller den "bara" ett år. Och den bör även ligga mörkt då "mår " den bättre.

  • emaxen 1 november 2008

    :p hej, marinera en stek i glöggen,blir supergott har själv gjort det flertal gånger:D

  • redd 1 november 2008

    Skrivet av sonja55 den 31 okt 2008

    Jag köpte Blossa julglögg 07 i fjol på systemet har 2 flaskor kvar, undrar hur länge de håller hittar ingen datumstämpel på dem.


    Tror inte det är någon fara med den, har själv en skvätt glögg från '05 kvar även om den börjar sjunga på sista versen nu.

  • salsa 1 november 2008

    Det är den alkoholfria glöggen som är datummärkt. Så du kan lugnt dricka den. Den kan ha ändrat sig i färgen men det är för den är lagrad:p

  • sonja55 1 november 2008

    Tack för alla råd. :D:D Ska tala om för er när jag öppnar 07: an om den smakar lika bra som i fjol. Köper årets på Måndag bara för att kolla hur den smakar.

  • margaretan 1 november 2008

    På tal om det!
    Vad tror ni om min gamla Spumante ca 15 år gammal!
    Är den drickbar?

  • Prima 1 november 2008

    Gillar glögg starkt!!! Men jag får en faslig halsbränna utav den tyvärr :( Den vita glöggen i kall form går betydligt bättre, men känns inte lika julig :)

  • salsa 1 november 2008

    Druckit min kvarglömda vita glögg i kväll, smakar gott. Gott till är pepparkakor med mögelost, vit, blå eller grön en smaksak, och naturligtvis clementiner.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.