Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Alla hjärtans dag

  • FruAst 11 februari 2010

    Jag tycker att fira Alla hjärtans dag egentligen är fåningt. Man behöver inte ha alla amerikanska seder. Men så kom jag på en ide när jag läste GP´s matsida denna vecka. Den förträffliga Mia Gahne har skrivit om nyttiga saker för hjärtat och då kom jag på att jag trots allt ska fira ALLA HJÄRTANS DAG.

    Jag ska fira det genom att skänka en liten slant till HJÄRTEBARNSFONDEN(L) PG 900587-7

    Någon som hänger på? :D

  • jimboz 12 februari 2010

    Jag ska fira denna dag med att fira saker som jag inte firar :o

  • tulipan 12 februari 2010

    Här i vår familj är det jag som firar för våra barn. Inte bryr jag mig om att det firas hejdlöst överallt och att alla butiker vill att man ska köpa det ena och det andra.
    Nej här blir det nog en liten alla hjärtans dag tårta och möjligen så gör jag varsin personlig liten cupcake till varje barn (har 4) .. sambo jobbar 12h pass lördag och söndag så honom lär vi juh inte se nåt av.
    Men funderar på att köpa hem en rosbukett och gömma och sen plocka fram på kvällen innan jag lägger mig så att han får den och ser den när han stiger upp på söndag morgon.

    Firar alla hjärtans dag enbart för att man ska tänka lite på varandra och lära barnen att man kan tänka på sina vänner, föräldrar nära och kära helt enkelt ... tycker världen är tillräckligt självisk som den redan är... så då får jag juh passa på att lära ut till barnen istället :) Sen är det mysigt åxå!

  • sessa79 12 februari 2010

    jag fick av min son som blir 6 nu på lördag ett ark med limmade röda papperstussar där de var limmade efter ett hjärta.. jättefint..

    tänkte mysa till det lite med nån god middag o en kaka gjord i en hjärtform ..

  • FruAst 12 februari 2010

    Skrivet av jimboz den 12 feb 2010

    Jag ska fira denna dag med att fira saker som jag inte firar :o



    Annars vet jag folk som firade kattens födelsedag så att de hade anledning till att göra en tårta.

  • Linlock 12 februari 2010

    Om man känner att man vill fira något men inte har någon anledning så kan man bestämma att det är "födelsdagsjulafton". Det gör min syster och hennes sambo när de behöver en anledning att fira lite...(Y)

  • The_mama97mia 12 februari 2010

    Det ar en vacker tanke i början av tråden...
    Hjärt-Lungfonden behöver pengar med...

  • sessa79 12 februari 2010

    jag tänker skänka 100 kr ...

    jag köper inte grejor till alla hjärtans dag.. känns som om det bara är affärena som vill tjäna en hacka på oss ..
    hellre myser jag till det hemma lite oftare.. inte behövs en alla hjärtans dag för o visa att man tycker om varann...

  • Okänd 12 februari 2010

    Skrivet av sessa79 den 12 feb 2010

    jag fick av min son som blir 6 nu på lördag ett ark med limmade röda papperstussar där de var limmade efter ett hjärta.. jättefint..

    i ..
    ja dom där barnen, dom är för goa(L)

  • sikaal 12 februari 2010

    Hjärtebarnsfonden säljer jättesöta pins nu i februari!(Y) De säljs bl.a. på Lekia, Hemköp, Tempo och dessutom av barn ute på stan! Kostar bara 30:- Kanske ett lättare sätt att stödja Hjärtebarnen än att "komma sig för" att skicka.

  • jas65 12 februari 2010

    Jag firar med att baka en surdegslimpa på tidiga morgonen till min fru och påminner henne om året som har varit. Annars så hade jag bakat vaniljhjärtan för detta år.
    Mvh
    Det finns folk som svälter och det räcker med att säga att jag älskar elller tycker om dig så mycket.
    Höfta på med Vallentin hälsningar
    Vallentin till Er alla
    Anders

  • siggemums 12 februari 2010

    Skrivet av jas65 den 12 feb 2010

    Jag firar med att baka en surdegslimpa på tidiga morgonen till min fru och påminner henne om året som har varit. Annars så hade jag bakat vaniljhjärtan för detta år.
    Mvh
    Det finns folk som svälter och det räcker med att säga att jag älskar elller tycker om dig så mycket.
    Höfta på med Vallentin hälsningar
    Vallentin till Er alla
    Anders


    Vad romantiskt det låter. Vaniljhjärtan och nybakat bröd till frukost, bakat med kärlek.(L)

  • FruAst 14 februari 2010

    (L) Till alla hjärtebarn har jag satt in en liten gåva på hjärtebarnsfonden!

  • bakamonkeyprincess 14 februari 2010

    Skrivet av sessa79 den 12 feb 2010

    jag tänker skänka 100 kr ...

    jag köper inte grejor till alla hjärtans dag.. känns som om det bara är affärena som vill tjäna en hacka på oss ..
    hellre myser jag till det hemma lite oftare.. inte behövs en alla hjärtans dag för o visa att man tycker om varann...


    Lite som i Alice i Underlandet, "ett hjärtligt vardagsdags-grattis till dig!" (L)

    Här hemma blir det god middag och kanelbullar. Ska även göra matsäck med extra kärlek till pojkvännen.
    Det får räcka :p

  • bakamonkeyprincess 14 februari 2010

    Hoppsan hejsan, det var ju Linlock jag skulle citera :(

  • margitkallgren 14 februari 2010

    Gör varje dag till en hjärtats dag
    Låt det få bli din levnads lag
    Tänk varma tankar
    Säg vackra ord
    Då lycka du sprider på jord.

    Kram från Margit

  • margitkallgren 14 februari 2010

    Gör varje dag till en hjärtats dag
    Låt det få bli din levnads lag
    Tänk varma tankar
    Säg vackra ord
    Då lycka du sprider på jord.

    Kram från Margit

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.