Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bjuda svärmor&svärfar på fika -tips?

  • Boundin 12 november 2008

    Någon som har bra tips på vad man bjuder svärmor & svärfar på till fikat första gången man bjuder hem dem:)? ...gärna något som ser avancerat ut men är enkelt att laga (allt för att samla pluspoäng;))

  • boz1965 12 november 2008

    Smulpaj brukar alltid gå hem...

  • boz1965 12 november 2008

    Kladdkaka också.

  • Cam012 12 november 2008

    Nu naklas juletid, då hade jag satsat på en saftig saffranskaka. enkel o göra o så härligt gott. (Y). Enkelt o snabbt och göra. Pudra över med florsocker så blir de lite lyxigare känsla.

  • boz1965 12 november 2008

    Skrivet av Cam012 den 12 nov 2008

    Nu naklas juletid, då hade jag satsat på en saftig saffranskaka. enkel o göra o så härligt gott. (Y). Enkelt o snabbt och göra. Pudra över med florsocker så blir de lite lyxigare känsla.


    Är inte det att ta ut julen i förskott? :p

  • mariew64 12 november 2008

    Kladdkaka med vispad grädde...gott o enkelt.

  • boz1965 12 november 2008

    Skrivet av mariew64 den 12 nov 2008

    Kladdkaka med vispad grädde...gott o enkelt.


    Nä, men nu blev jag ju sugen... Dumma dig! :p

  • Boundin 12 november 2008

    Kladdkaka är ju en klassiker, och supergott.. ska leta upp ngt gott recept gärna med en lite rolig "tvist"(Y)

  • monac 12 november 2008

    skulle göra några snygga räkmackor tror jag!:D eller måste det vara "kaffebröd"?

  • boz1965 12 november 2008

    Skrivet av monac den 12 nov 2008

    skulle göra några snygga räkmackor tror jag!:D eller måste det vara "kaffebröd"?


    Inte lätt att veta. "Fika" är ett begrepp med ganska stor vidd...

  • anluk 12 november 2008



    Enkel och underbart god!

    Annars hade jag nog också satsat på någon god macka eller varför inte en liten landgång.

  • KramisGumman 12 november 2008

    (Y)
    enligt mig....den godaste kladdkakan..

    http://www5.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=18188

    alla älskar den //Pia

  • Fiona 12 november 2008

    En kladdkaka uppstruken med lite god glasyr och sedan pudrad med lite florsocker så man får en fin stjärna eller något annat mönster uppepå ser lite arbetat ut fast det är lätt att göra...
    Fast kladdkaka är iofs godast när den fortfarande är lite varm...
    Kolla in min chokladtårta.. enkel, har imponerat på alla jag bjudit den på och passar som den är, eller med lite vispad grädde eller glass till.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.