Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Canneloni

  • ThomasP 27 augusti 2007

    Är det någon som har ett bra recept på canneloni

  • Lena 28 augusti 2007

    Canneloni med färs

    12-16 st färska lasagneplattor
    1 st gul lök
    2 st vitlöksklyfto
    150 gr champinjoner
    1 msk olja
    ca: 350 gr köttfärs
    1 pkt bacon
    1 burk krossade tomater
    salt,svartpeppar

    Vitsås
    3 msk margarin
    5 msk vetemjöl
    7 dl mjölk

    Skala och finhacka löken och vitlöken. Srimla bacon hacka avampen grovt. Hetta upp oljan i en stekpanna. Stek lök,vitlök,bacon och svampen ett par min.
    Tillsätt köttfärsen stek den grynig. Häll på tomatkrosset salta och peppra. Låt puttra tills det mesta av vetskan kokat in och röran ganska fast. Låt svalna.
    Smält margarinet till den vita såsen i en kastrull rör i mjölet och späd med mjölken under vispning. Koka såsen ett par minuter. Sätt ugn på 200gr. Häll ett tunt lager sås i båtten i en ugnsform. Fyll lasagneplattorna med köttfärsen och rulla i hop. Lägg i ugns formen och slå på resten av såsen och riven ost. Gratinera tills detta fått vacker färg ca 20 min

  • Lind 28 augusti 2007

    Mycket bra recept, tycker du borde lägga in det bland dina recept på Matklubben så att alla andra även får tillgång till det.

    // Mikael

  • ThomasP 28 augusti 2007

    Tack för det fina receptet.//Mvh Thomas

  • friis 28 augusti 2007

    Den va inte dum! Tackar och bugar!

  • miaS 6 september 2007

    Du kan också göra med torra lasagneplattor som du lagt i blöt först. Jag brukar göra en skaldjurs- och champinjonstuvning till fyllning och toppa med tomatsås och mozzarellla :) // Mia

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.