Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

dags igen för en historia igen....

  • MammaModesty 23 februari 2008

    Frun var trött på att alltid göra allt hushållsarbete själv så hon och mannen kom överrens om att laga middan varannan dag.
    Då det var mannens tur och frun kom hem möter hon mannen spritt språngande naken i köket och med ett glas vatten i handen, -Ikväll står det kärlek och vatten på menyn...... och så blev det!
    Dagen därpå kommer mannen hem luktar förväntansfullt och ropar -Vad ska vi äta ikväll min skatt? varpå frun kommer fram naken, dåligt sminkad o med risigt hår o säger -Rester från igår

    :p

  • camillaf14 23 februari 2008

    :D :D :D :D

  • snutten 23 februari 2008

    Det var en gång en liten gubbe som skulle gå till frissan. Han hade bara 3 hårstrån.
    När han kom fram frågade frisören hur han ville ha det.Då sa den lille gubben:
    - Jag kan ta sidobena.
    Nästa gång han kom hade han bara 2 hårstrån kvar. Då frågade frisören hur vill du ha det? Då sa den lilla gubben:
    - Jag kan ta mittbena.
    Nästa gång han kom till frissan hade han bara 1 hårstrå kvar. Då frågade frissan:
    - Hur vill du ha det?
    Då sa den lilla gubben:
    - Ä rufsa till det bara.

  • annaviola 23 februari 2008

    Varför män kissar stående...
    När Gud hade skapat Adam och Eva hade han två saker kvar som han tänkte ge till dem. Gud sa:

    -Jag har två saker kvar till er, den ena är konsten att kissa stående...

    Adam avbröt:- Jag! Jag vill ha den, det skulle vara riktigt kul! livet skullel vara mycket lättare och roligare! Gud tittade på Eva som nickade och sa:

    -Varför inte, det är inte nödvändigt för mig.

    Så Gud gav Adam den här gåvan. Adam skrek av glädje, hoppade upp och ner, kissade runtom, skvättandes. Han sprang till stranden och kissade mönster i sanden som han beundrade.

    Gud och Eva tittade på Adams glädje och Eva frågade Gud:

    -Och den andra saken som du skulle ge bort som gåva?

    Gud suckade och svarade:

    -Hjärnan Eva, hjärnan.:D

  • snutten 23 februari 2008

    Rollspel på hemmet
    Märta är en liten vilde i sin rullstol, och älskar att fräsa omkring på hemmet. Hon tar kurvor på ett hjul och bottar ur i de långa korridorerna. Men, eftersom hon och övriga på hemmet inte riktigt har alla hästar i stallet, så tolererar de varandras egenheter.

    En dag när Märta drog på längs en korridor, öppnades en dörr och Mats klev ut i korridoren med armen höjd. "STOPP!" sa han med myndig stämma. "Har du körkort för den där?" Märta rotade i sin handväska och fick fram ett chokladpapper och höll upp det. "OK!" sa Mats och Märta drog vidare.

    När hon tog kurvan vid TV-rummet med skrikande däck, dök Gösta upp framför henne och begärde att få se skattekvittot. Märta dök ner i handväskan igen och drog fram ett flaskunderlägg. Gösta nickade slött och sa "Varsågod och kör vidare, damen."

    Märta närmade sig den sista korridoren innan hon kom fram till entrén, uppenbarade sig Folke framför henne iförd inte mer än ett rejält stånd.

    "Åh nej, inte blåsa i alkotesten nu igen!"

  • tantdrake 23 februari 2008

    En kvinna steker ägg till frukosten.
    Hennes man kommer inrusande i köket och gapar : - " FÖRSIKTIGT!! Lägg i mer margarin! Du steker för många åt gången! FÖR MÅNGA!! Vänd dom nu! VÄND DOM!! Mer margarin! Dom kommer att fastna! Försiktigt....Jag sa FÖRSIKTIGT!! Du lyssnar ALDRIG på mej när du lagar mat! ALDRIG!! Vänd dom! Skynda dej! Glöm inte salta! Du vet att du alltid glömmer det! Använd saltet! SALTET!! "
    Hustrun stirrar på honom...." - Men vad är det med dej?! Tror du inte jag vet hur man steker ett par ägg? "
    Maken svarar då lugnt : " - Jag ville bara visa dej hur det känns då jag kör bil...."

  • snutten 23 februari 2008

    :D:D:D:D:D

  • farmoringer 23 februari 2008

    Tur ni kan historier så man får skratta lite här på matklubben...:D
    Jag själv är jättedålig på historier.

  • snutten 23 februari 2008

    Polisen stoppar en bilist:
    - Vi skulle vilja gå igenom er bil.
    - Javisst, men är det inte lättare att gå runt den?

  • anluk 23 februari 2008

    :D:p:D:p
    Själv är jag värdelös på historier, kommer bara på poängen och det är ju inte så kul...

  • snutten 23 februari 2008

    Norsk badvakt
    Den norska badvakten till sin arbetsgivare:
    - Det är ovanligt många trevliga badgäster här idag.
    - Hurså?
    - Minst sju stycken har vinkat till mig!

  • anluk 23 februari 2008

    Barnbarnet kom in till sin farmor efter det att farfadern avlidigt plötsligt. De var båda mycket ledsna.. Barnbarnet sa men farmor va händer egentligen?=? Jo vi älskade.
    Men farmor det förstår du väl att ni som är så gamla inte kan göra.
    Jo lilla vän varje söndag fm kl 11 älskar vi och det har gått så bra. Farfar håller takten med kyrkklockorna.
    Men va hände
    Ja hade den jäkla glassbilen inte kommit hade han fortfarande varit vid liv.

  • hansdotter 23 februari 2008

    Efter ett mycket långt äktenskap ligger mannen inför den slutgiltiga resan. Under alla år har mannen haft ett skrin uppe på vinden. Nyckeln till skrinet har han haft runt sin hals i en kedja. Hustrun frågar nu ömt sin man vad han har i skrinet. MAnnen ger henne nyckeln och säger- gå du och kika i skrinet. Det är nog lika bra nu.
    Hustrun kommer tillbaka med 4 ägg och 10000kr. -VArför har du haft 4 ägg och 10000kr i skrinet?, frågar hon sin man.
    Jo, svarar mannen, varje gång jag har varit otrogen så har jag lagt dit ett ägg.
    Jaså, ok...men 4 ägg är kanske inte farligt säger hustrun...vi har ju ändå varit gifta i över 50 år. Men vart kommer pengarna i från?
    - Joooo...jag har sålt en del ägg under åren!

  • paprikan 24 februari 2008

    Lille Oskar kommer in till granntanten och frågar om han kan få låna en sax javisst säger tant Anna men har inte din mamma någon, jo men den får jag inte använda till att klippa ståltråd med...:D

  • camillaf14 24 februari 2008

    I fredags åkte jag in till stan för att betala en massa skatt på systembolaget.
    Jag var där inne i ca: 10 minuter.
    När jag kommer utstår en polis rätt utanför entrén och skriver en parkeringsbot!
    Jag går fram till honom och säger:
    - Kom igen nu, var lite schysst och riv lappen...!? Snälla, har du inget viktigare att göra en fredagseftermiddag...?
    Han ignorerade mig totalt och fortsatte skriva...
    Jag kallade honom för skrivbordsryttare och sa att han säkert var bög också!
    Han gav mig en blick och skrev oberört ut en ny bot för att bilen hade slitna vinterdäck!?
    Då kallade jag honom för din lilla djävla hästskit!
    Han skrev klart den andra boten och satte den tillsammans med den
    första på vindrutan och började på en tredje!! Så här höll det på i
    ungefär 10 minuter...ju mer jag skrek åt honom, desto fler böter
    skrev han utan att säga ett enda ord.......

    Därefter gick jag vidare till min bil, som stod i parkeringshuset
    200 meter därifrån.
    Vill bara framhålla att det är viktigt att ha lite kul varje dag..!!!
    :D :D :D
    Ha en härlig dag!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.