Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Det gav mersmak att be om hjälp med att förklara ...

  • Bappi 11 mars 2008

    Det gav mersmak att be omhjälp för att få en betydelse vad just du tänker när du hör ett ord. Jag blev så inspirerad att få till en dikt av orden, så upp till bevis och tänkt till vad just du känner eller upplever med ett speciellt ord. Någonting som alla kan är mat, så beskriv vad du känner när du hör ordet Mat. Mat för mig kan vara trivsel med andra och för dig är ordet mat, ja vadå?

  • MammaModesty 11 mars 2008

    Mat är för mig njutning, där varje tugga är en upplevelse av njutningens behag

  • anluk 11 mars 2008

    Mat är för mig något jag älskar och verkligen njuter av. Älskar att testa nya och spännande rätter och äter gärna med familjen och något gott att dricka till.

  • Wombat04 11 mars 2008

    Mat för mig är trygghet, minnen, välbehag. Dofter som för en tillbaka 30 år i tiden i en liten blink.

  • azlan_lena 11 mars 2008

    Njutning(H) Mättnad :) Lust (L) minnen(L)(Y) pröva nytt :p usch så hemskt :'(

  • Bappi 11 mars 2008

    Se nu börjar det likna något med att förklara ordet mat.
    Det kan också vara äckligt, gammalt, surt, sött och ja vadå?

  • Bappi 11 mars 2008

    Nästan klart men fortsätt att jobba på (Y)

    Så här ser dikten ut just nu:

    Mat

    Mat är för mig njutning där varje endaste liten tugga är en upplevelse till njutningens sköna behag
    Kosten är något viktigt som jag känner att jag älskar och verkligen njuter av att tillreda på alla sätt
    Älskar därför att testa på nya och spännande rätter och äter gärna helst då med den egna familjen
    För att få en totalupplevelse av allt detta goda så unnar vi oss något gott att dricka till allt det goda

    Förplägningen är för mig en trygghet av minnen och det allra yttersta av dom kändaste välbehag
    Dofter som för en tillbaka 30 år i tiden med en endaste liten blink till koltålderns skönaste av land
    Rätten ska vara för mig en mättnad plus lustkänslor med fina minnen för att förmå mig att pröva på
    Inget som är äckligt och surt eller mögligt eller enorma mängder av några konstgjorda tillsättningar

    Hemlagad mat är

  • matvraket 11 mars 2008

    Hemlagad mat är som bäst i mormors kök med sommarpotatis och jordgubbar. :p

  • enAnnan 11 mars 2008

    Mat för mig är det viktigaste som finns.
    Mat är trygghet och familj.
    Mat är äventyr.

    Mat är umgänge i den allra bästa formen.
    Mat är förspel
    Mat är ju HELA LIVET
    :)

  • camillaf14 11 mars 2008

    Äta bör man annars dör man,
    äter gör man, ändå dör man...

    En gammal vers jag hittade i min gömmor :)

  • azlan_lena 11 mars 2008

    Hemlagad mat kan vara av enklaste slag
    hemlagad mat kan vara vitt spänd båge till kulinariska fröjder
    Allt kan kopplas till HUNGER ........
    För den fattige o den Hungrige smakar allt bra.
    Hemlagad mat är för oss 27+ dofter av minnen till verklig omtänksam husmanskost . dofter av minnen av allt som var" Bättre förr"
    hemlagad mat är KÄRLEK

  • evaldo 11 mars 2008

    En del äter för att leva, men jag lever för att äta.

  • matvraket 11 mars 2008

    Denna dikten ska bli intressant att se slutresultatet på. (Y) Rolig idé!

    Mat är traditioner som lever vidare med glädje och gemenskap. Mat är möten mellan generationer. Mat är glädje, lycka, extas, sorg, hat. Mat väcker känslor!

  • Bappi 12 mars 2008

    Tack vänner för alla hjälp och här kommer resultatet (L)

    Mat

    Mat är för mig njutning där varje endaste liten tugga är en upplevelse till vällustens skönaste behag
    Kosten är något viktigt som jag känner att jag älskar och på allvar mår bra av att tillreda på alla sätt
    Älskar därför att testa på nya och spännande rätter och äter då helst gärna med den egna familjen
    För att få bli till en totalupplevelse av allt detta goda så unnar vi oss nånting gott att dricka till detta

    Förplägningen är för mig en trygghet av minnen och det allra yttersta av dom kändaste av välbehag
    Dofter som för en tillbaka 30 år i tiden med en endaste liten blinkning till koltålderns skönaste land
    Rätten ska vara för mig en mättnad plus lustkänslor med bra minnen för att förmå mig att pröva på
    Inget som är äckligt eller surt och inte heller ofantliga mängder av några konstgjorda tillsatsämnen

    Hemlagad mat är som bäst i mormors kök med färsk sommarpotatis och härligt röda jordgubbar
    Allt kan vara av enklaste slag med ändå bli en vitt spänd båge för att nå upp till kulinariska fröjder
    Ingenting kopplas till att det är någon skillnad på hunger för fattig eller rik för allt smakar så delikat
    Mat är ett äventyr och mat är ett förspel och många äter för att få leva men jag lever för att få äta

  • azlan_lena 12 mars 2008

    (L)(Y)Jag lyfter på hatten !

  • guacamole 12 mars 2008

    For mig ar ordet mat
    njutning, trivsel, gladje, avslappning, utlopp for kreativitet, upptackter

    men en dalig dag kan det aven vara
    tvang, stress, trakigt, trost

  • Bappi 12 mars 2008

    Skrivet av azlan_lena den 12 mar 2008

    (L)(Y)Jag lyfter på hatten !


    Tack vännen(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.