Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Diet

  • jollo10 12 augusti 2011

    Hej!


    Är det någon här på MK som brukar kolla på Rachael Ray?


    Jag gjorde det härom den och då visade dom någon slags diet som man gör i 5 dar och då går man ner 4 kg

    Man fick bara äta, spenat, ägg, hallon, yoghurt, mandel och mandelsmör i 5 agar

    Men någon som vet mer exakt hur den ska gå till dieten alltså eller något mer?

    Var det någon som såg det? Hjälp mig


    OBS: jag ska INTE utföra denna diet utan min mamma ska!

  • jollo10 12 augusti 2011

    PUFF

  • ILoveCupcakes 12 augusti 2011

    Hej,
    Jag brukar kolla på Rachael Ray och jag såg också det programmet häromdagen.
    Att man skulle gå ner i vikt av att gå på den dieten i fem dagar tvekar jag inte på, eftersom ditt kaloriintag kommer att bli väldigt litet. Dock att gå ner 4 kg på så kort tid låter för mig i alla fall lite orealistiskt. Det är bara att prova antar jag, det kan ju inte vara skadligt på något sett eftersom det bara är under 5 dagar man håller på.
    Om din mamma provar så önska henne lycka till och meddela gärna resultatet :D!

  • jollo10 12 augusti 2011

    Ja det ska jag göra, men minns du om det var spenat, ägg, hallon ,yoghurt, madel och mandelsmör, var det man bara fick äta?



    Hur skulel man äta, hon gav ju förslag på rätter man kunde göra med det där och hur ofta skulle man äta, 3 gånger per dag eller?

    Hjälp

  • Queenie 12 augusti 2011

    Jag rekommenderar Dukan-dieten, som jag kör, tycker det funkar utmärkt. Dessutom om man läser på Dukas svenska forum så verkar folk behålla vikten sedan också.

  • jollo10 12 augusti 2011

    Ja men nu är vi intresserade över rachael ray dieten om man nu får kalla den så, men dukan låter bra, kollar upp
    Men undrar fortfarande över ray dieten

  • bigganv 12 augusti 2011

    Vad händer när man återgår till "normal" kost igen då?
    Man borde ju gå upp de där kilona igen.....

  • Mistys 12 augusti 2011

    Det du förlorar första veckan av en diet är bara vatten man bundit i kroppen, sen kommer fettförlusten. Så att gå ner 4 kilo i vatten kan jag inte se är någon vits. Så fort man äter normalt igen kommer allt tillbaka plus lite till. Det man gör är att man ger kroppen signaler att svält är på G så när man sen börjar äta normalt igen tänker kroppen - Ahh mat, här gäller det att lagra, kanske blir det svältperiod igen och så vips har man ökat ett kilo mer än vad man vägde från första början.

  • jollo10 12 augusti 2011

    Okej men hur ska man göra då?


    Vill testa på diten men någon som minns hur man skulle göra efter dieten?

    Någon som fkatiskt såg rachael rays show?

  • ILoveCupcakes 13 augusti 2011

    Jag såg som sagt programmet och du har rätt, det var hallon, naturell yoghurt, spenat, ägg, mandel och mandelsmör. Dock så skulle du äta 4 gånger om dagen. 3 huvudmål och ett mellanmål.
    Exempel på maträtter var (tror att jag kommer ihåg rätt):
    Frukost: Omelett med spenat, en skål yoghurt med hallon
    Lunch: Sallad av spenat, toppad med nötter och hallon
    Mellanmål: Smoothie av yoguhrt, hallon och mandelsmör
    Middag: Kommer jag tyvärr inte ihåg, hon kallade det för något konstigt. Jag kommer bara ihåg att hon snackade om att göra lager av yoghurt (tror jag :SxD). Men man kan ju bara steka ett par ägg med något av det andra vid sidan kanske?

    Dem sa ingenting om hur man skulle göra efter diten....

  • ikah 19 augusti 2011

    Skrivet av Queenie den 12 aug 2011

    Jag rekommenderar Dukan-dieten, som jag kör, tycker det funkar utmärkt. Dessutom om man läser på Dukas svenska forum så verkar folk behålla vikten sedan också.


    Hej! Kör oxå Dukan-dieten o är jättenöjd... börja i februari i år o till midsommar va jag nere på mitt mål, 18kg lättare =) Håller fortfarande min vikt o kör inte så stenhårt på fas 3 men låter bli att äta för mycket av bröd, fett, socker o salt.
    //ika =)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.