Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Farsdag!

  • AnneNi 6 november 2009

    Hej alla!
    Tänkte höra hur ni brukar fira farsdag (om ni firar?) och vad pappa får i present?
    Spännande att se hur andra gör.
    Själv brukar vi inte fira på något särskilt sätt. Oftast får pappa något choklad, en tidning, en lott el dyl... Han är lite svår att komma på present till... I år blir det ett presentkort på en middag hos mig (eller på restaurang) tillsammans med min syster o våra respektive.

  • Snoops 6 november 2009

    Hejsan.

    Jag tänkte baka äpple- och kanel muffins till min far.
    Jag har inga pengar över till att köpa honom fina saker, men vet att han tycker om en god kaka till kaffet. Om man lägger dem i en fint dekorerad korg kanske det blir bra.

    Målet var en flaska fin konjak eller Whiskey, men det gick inte.
    Det är jobbigt att vara ständigt pank, men jag hoppas att en personlig gåva ska gå hem den här gången.

    Mvh Linda

  • Billy24 6 november 2009

    Hehejsan!
    Jag ska baka en chokladtårta med kaffesmak till min pappa, det tror ja att han kommer uppskatta!(han e galen i kaffe) :p

    Köss // Carro

  • The_mama97mia 6 november 2009

    Jag tillhör en tråkig (?) skara som inte firar detta. Min pappa gratulerar jag möjligen, med en god matlåda typ. VI träffas inte o firar.
    Barnens far har vi inte sett på 4 år.
    VI kan fira men det pga att dottern fyller i veckan, så tårta o god mat kan det bli här ändå.

  • AnneNi 6 november 2009

    Förresten; jag tänkte även ge honom några Bondkakor, som är en av hans favoritkakor!
    Snoops: Jag tror säkert han uppskattar det, känns som att de flesta föräldrar faktiskt uppskattar när man ger dem något fin/gott man gjort själv!

  • Amika 7 november 2009

    Jag tänker åka och hälla ett glas chivas på jorden vid min plastpappas grav och sätta blommor. Han uppskattade att vid speciella tillfällen ta ett glas chivas. Så då ska han få det nu med. :)

  • Millan777 7 november 2009

    Min pappa får en flaska norrländsk hjortronglögg och skorpor med västerbottensost och lingon-smak. Lite höst- och julmys.(Y)
    (L)Maken(L) barnens pappa, får en flaska wiskey och några kort i en fin ram på barnen som han ville ha på jobbet. Är alldeless för dålig på att framkalla kort nu så oftast blir det bara till speciella tillfällen.

  • maria_wijk 7 november 2009

    Vi brukar inte fira med köpta presenter eftersom det är tanken som räknas, så om det blir något blir det något egentillverkat en planta man dragit upp från frö eller någon delikatess.

  • jas65 7 november 2009

    Är det viktigt att fira farsdag eller morsdag????

  • anluk 7 november 2009

    Har tyvärr ingen far att fira men jag går till hans grav och tänder ett ljus och "pratar" lite med honom.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.