Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

förförisk middag??

  • jackj 18 oktober 2007

    Ursäkta att jag stör i gen men är det någon som har ett bra recept på en erotisk middag till en gammal gubbe som just har träffat en vacker kvinna?(L) vad ska jag bjuda på????
    tacksam för alla förlag

  • Bianca 19 oktober 2007

    Kantarelltoast toppad med knaperstekt bacon
    Pepparbiff med cognacsås
    Chokladmousse med likörkörsbär
    Genomgående rött vin, gärna ett mjukt spanskt men som ändå har lite smak. Ett Torres tex.

    Det är ju inte maten egentligen det kommer an på utan dukning, stämning, musik. Plockmat där man tar med fingrarna kan också vara rätt gångbart och då är ju räkor och vin olagbart om man har olivciabatta och några goda dipsåser till(stark pepparmajonnäs, vitlöksmajonäs, citron m m)
    Ostbricka...man kan variera i oändlighet. Grönmögelostfyllda dadlar.....mums!

    Gör det enkelt för dig helt enkelt (Y)

  • 13342 19 oktober 2007

    Ingen tung mat. Skaldjur - kräftstjärtar + pasta, eller varför inte göra det jätteenkelt köp Kelda Thai-soppa, bara att värma och i med kräftstjärtar och ett gott bröd o någon god mjukost. Mmmm:p

  • pehrzonflickan 25 november 2007

    (L)Eftersom jag själv drömmer om att bli bjuden på en middagsdate så kan jag ju tala om vad jag som kvinna skulle uppskatta.
    Dukningen och upplägget tycker jag är a och o. En liten drink medan du lägger upp förrätten som består av färsk sparris inlindad i parmaskinka och en slev hollandaisås. Lite vin till dettta.
    Varmrätten kan gärna vara laxfile med bulgur som blandas med wokgrönskare samt en kall kräftröra. Och efterätt en lätt sorbeglass. Inte för tung mat, då orkar ni inte umgås på kvällen. Lycka till!
    Glöm inte servetter och ljus på bordet!

  • anluk 25 november 2007

    Ostron och champagne!

  • Lena 25 november 2007

    Räkor och vitt vin:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.