Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fredagen den 13:e

  • boz1965 13 november 2009

    Det är idag det!

    Hur är det med skrocken?

    Håller du dig i sängen idag i hopp om att det inte ska hända nåt otrevligt eller går livet sin vanliga lunk?

    Själv försöker jag att gå på som vanligt, men långt bak nånstans i skallen sitter ändå den gamla skrocken kvar. Jag lägger t.ex. aldrig nycklar på bordet, spottar tre gånger om jag ser en svart katt, går inte gärna under stegar om jag inte måse, etc...

  • kari58 13 november 2009

    Nej jag är inte skrockfull, det skulle jag väll alldrig ha sagt nu händer det väll nått.(L)

  • Gnurf 13 november 2009

    Nixpix...inte en centiliter skrock i min kropp. Lägger nycklarna var som helst, slutade spotta efter den rebelliska tonårsperioden :D och letar ständigt efter nya stegar att spatsera omkring under.

    Vet inte varför det är så med mig...en god vän är sk Medium...håller på och pratar med de döda och liknande aktiviteter...hon bad mig en gång följa med på ett symposium med en riktig jättekändis inom Andesnackarskrået. Avböjde eftersom jag troligtvis skulle sitta någonstans mitt i publikhavet och asgarva....:p

  • Nerthus 13 november 2009

    Tack och lov ledig idag så behöver inte gå ut. Ska fixa lite mat till nästa vecka. Nä det gör inget att det är fre den13 i köket händer inget

  • Lennart_58 13 november 2009

    Jag vet inte, men det KAN va nå´t särskilt med den dagen, eller så uppmärksammas alla otäcka saker som händer lite extra just då. Min fars arb.kamrat o vår granne när jag växte upp, hade ett särskilt förhållande till den dagen. Han krockade 3 ggr de´t datumet. Han höll på bli av med ena ögat den dagen. han är död nu, inte på det datumet. MEN, förra året fredagen den 13/6-2008, krockade jag. Vad tycker Ni, ska jag verkligen åka in till Örebro idag. Ha ha. Jaa, hör Ni inget mer så.....

  • ysiad 13 november 2009

    Nej jag tror inte riktigt på skrock men lite sitter det i huvudet så kanske man är lite försiktig men dagen är vacker och jag täker sätta mig i min Elmope och åka en sväng

  • frucaos 13 november 2009

    Hihi, skulle jag spotta varje gång jag ser en svart katt så skulle jag va konstant torr i munnen - har en svart kisse nämligen! (L)
    Inte ett dugg skrockfull, går också gärna under stegar med flit ... (men bara om det inte står någon på den och målar ...:o)
    Mina nycklar hamnar också precis var som helst - något som leder till att jag springer runt som en besatt och letar när jag ska ut ...
    Tänker sällan på vad det är för datum, lite dumt, har missat en del födelsedagar på det sättet.

  • Nina90 13 november 2009

    Nej, tror inte på sådant. Åtminstone för mig har fredagen den 13 aldrig bjudit på fler "överraskningar" än andra dagar.. Är ledig idag å kommer att göra mat till nästa vecka, är man en fattig studerande får man minsann göra allt för att spara in :p

  • 123Linnea 13 november 2009

    Skrivet av Lennart_58 den 13 nov 2009

    Jag vet inte, men det KAN va nå´t särskilt med den dagen, eller så uppmärksammas alla otäcka saker som händer lite extra just då. Min fars arb.kamrat o vår granne när jag växte upp, hade ett särskilt förhållande till den dagen. Han krockade 3 ggr de´t datumet. Han höll på bli av med ena ögat den dagen. han är död nu, inte på det datumet. MEN, förra året fredagen den 13/6-2008, krockade jag. Vad tycker Ni, ska jag verkligen åka in till Örebro idag. Ha ha. Jaa, hör Ni inget mer så.....


    Jag bryr mig inte om den sortens skrock! MEN... jag lovar att jag ska hålla ett öga på om/när du loggar in nästa gång.

  • WiolaH 13 november 2009

    Är väl inte speciellt skrockfull ........ MEN tar det ändå lite lugn just fredagen d 13:e. Planerar inte in viktiga möten etc. Jag har råkat ut för en del otrevliga "överraskningar" just den dan´ , så jag tar det alltid lite lugnt :'(

    Mvh. WiolaH

  • Gnurf 13 november 2009

    :'( Fick just en påringning från Skatteverket som vill resonera lite kring mina självdeklarationer de senaste 3 åren, handläggaren Sabina von Dönitz undrade om jag kunde kika upp på en anspråkslös träff senare under eftermiddagen...:'(

    Vet inte riktigt hur jag ska göra nu...hon lät som en utsvulten Varg i telefon...:o

  • kari58 13 november 2009

    Det är bara köra hårt(Y) lycka till

  • Amika 13 november 2009

    Nope, inga sängliggar fasoner här inte... Vad skulle hunden säga? :D

  • Gnurf 13 november 2009

    Mamma Mia...hundar prata Mat!!

    Skrivet av Amika den 13 nov 2009

    Nope, inga sängliggar fasoner här inte... Vad skulle hunden säga? :D

  • familjenlundin 13 november 2009

    Tror inte arbetsgivaren skulle ha godtagit en frånvaro pga skrockhet :p hahaha......annars så tror jag väl inte direkt på det där med skrock, för mig är fredagen den 13:e lika som alla andra dagar :)


    Ps. På tal om något annat.....kan avslöja att jag just nu sitter och tittar ut på årets första snöyra :D

  • kari58 13 november 2009

    Skrivet av Gnurf den 13 nov 2009

    Nixpix...inte en centiliter skrock i min kropp. Lägger nycklarna var som helst, slutade spotta efter den rebelliska tonårsperioden :D och letar ständigt efter nya stegar att spatsera omkring under.

    Vet inte varför det är så med mig...en god vän är sk Medium...håller på och pratar med de döda och liknande aktiviteter...hon bad mig en gång följa med på ett symposium med en riktig jättekändis inom Andesnackarskrået. Avböjde eftersom jag troligtvis skulle sitta någonstans mitt i publikhavet och asgarva....:p

  • Maryscha 13 november 2009

    Min lyckodag, då jag träffade min man...(L)(L)(L)

  • Gnurf 13 november 2009

    Ja det kommer att gå åt Helvete...sanna mina ord...(L)

    Skrivet av Maryscha den 13 nov 2009

    Min lyckodag, då jag träffade min man...(L)(L)(L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.