Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

God och glad morgongröt

  • Jade69 28 juni 2008

    Hej alla glada matpratare,

    Jag har på den korta tid jag varit medlem kommit fram till att det finns otroligt många kunniga matlagare ute i landet så jag tänkte komma med en utmaning till er alla...:D

    Jag äter ofta gröt till frukost men..... Jag har ätit samma gröt nu typ jättelänge och skulle gärna vilja kunna variera gröten mellan varven. Givetvis ska den vara nyttig och ge massor med energi.
    Där har ni utmaningen!!!

  • Ernst76 28 juni 2008

    Villken gröt äter du?

  • stinalena 28 juni 2008

    Jag brukar göra bovetegröt på helt bovete (inte boveteflingor. URK!!!) Håller magen bra i trim. På med lite sylt eller banan.

  • Jade69 28 juni 2008

    Jo jag äter fiberhavregryn...

  • ca70 28 juni 2008

    Mannagrynsgröt, gärna m lite russin i eller strödd kanel över, och mjölk

  • monac 28 juni 2008

    pollentagröt:)

  • monac 28 juni 2008

    ät din gröt med färska bär,eller tinade frysta. Rivet äpple/torkadfrukt. hackade nötter. eller mangopuré...finns på "barnmats burk" de är gott(Y)

  • esset50 28 juni 2008

    Havregrynsgröt. Pudra över kanel o häll sedan äppelmos på, så smakar den som äppelkaka...:D

  • GrodanOchLillebror 28 juni 2008

    Havregrynsgröt blandat med solroskärnor, äppelmos och mjölk! Smarrigt, lite tuggmotstånd oxå :p

  • Jade69 28 juni 2008

    Mumselimums, vilken god gröt jag ska äta hädanefter(Y). Massor med energi kommer jag att få oxå:), kan behövas då jag f n lider av konstant trötthet:Z.

    Tackar för alla goda tips!!

  • dystraior 28 juni 2008

    Själv äter jag inte gröt, men kokar gröt på jobbet och då brukar vi koka Molinogröt, är en gröt med hela linfrön, katrinplommon, russin och grahamsmjöl. Fördelen med den gröten är att du kan göra storkok och värma på i mikron.

    Hör av dig om du hittar något recept här inne för då kan jag lägga in det vi gör på jobbet.

  • Amika 28 juni 2008

    Skrivet av dystraior den 28 jun 2008

    Själv äter jag inte gröt, men kokar gröt på jobbet och då brukar vi koka Molinogröt, är en gröt med hela linfrön, katrinplommon, russin och grahamsmjöl. Fördelen med den gröten är att du kan göra storkok och värma på i mikron.

    Hör av dig om du hittar något recept här inne för då kan jag lägga in det vi gör på jobbet.


    Jisses! Den lär ju sätta mer än fart på magen! *Skrattar* :D

  • dystraior 28 juni 2008

    Skrivet av Amika den 29 jun 2008

    Skrivet av dystraior den 28 jun 2008

    Själv äter jag inte gröt, men kokar gröt på jobbet och då brukar vi koka Molinogröt, är en gröt med hela linfrön, katrinplommon, russin och grahamsmjöl. Fördelen med den gröten är att du kan göra storkok och värma på i mikron.

    Hör av dig om du hittar något recept här inne för då kan jag lägga in det vi gör på jobbet.


    Jisses! Den lär ju sätta mer än fart på magen! *Skrattar* :D


    Japp, den använda ofta på äldreboende och liknande ställen istället för tarmmedel eller i vissa minskad mängd. Så det kan jag rekommendera :)

  • systeryster 28 juni 2008

    Jag gillar rågflingegröt.Brukar blanda i russin och ta lite extra vatten då.Jag gillar min lite salt, och så ska det vara lingonsylt och mjölk till.Gör man lite extra kan den kall stekas och också ätas med lingonsylt till.Det åt min morfar varje dag och jag blir lite nostalgisk när jag någon gång gör stekgröt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.