Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hälp mig nu!

  • pingu 7 februari 2008

    Jag är sjuk men imorgon är fredag, min och makens egen kväll då vi äter efter att barnen lagt sig. Det vill jag inte tulla på, särskilt inte nu eftersom maken jobbat dygnet runt det senaste och snart reser till Tyskland en vecka (affärsresa).

    Jag vill ha nåt hett och kryddstarkt. Det ska vara enkelt att tillaga pga mitt klena tillstånd, men ändå festligt. Billigt är ett måste. Gärna med hel kyckling/kycklingfilé/benfri fläskkarré/nötfärs/jätteräkor som huvudingediens eftersom det finns hemma. Inget allt-i-ett då jag inte äter pasta/ris/potatis (det gör dock maken men i små mängder). Nån varm liten förrätt vore inte dumt heller. Vi älskar ost, nötter och grädde:) samt grönsaker i alla former.

    Kan ni hjälpa mig sätta ihop en fredagsmysmeny för två med dessa kriterier?

    Det får gärna passa till rosévin men inget måste.

  • gittan47 8 februari 2008

    Hej hoppas att du mår bättre i dag.
    Har ett recept på heta räkor som jag skriver in på mun sida .
    Du får kolla om det kan vara något lycka till.
    Hälsningar Gittan

  • 8 februari 2008

    Mitt recept på pepparrotsfärs är gott, jag vet inte om jag skrivit det men du kan byta lammfärs mot nötfärs.

  • Queenie 8 februari 2008

    Hej, här kommer några förslag till dig:

    Som förrätt:
    Laxros med räkhack
    Räkor pil-pil
    Friterade jätteräkor
    Curryräkor

    Som varmrätt, om du gillar starkt så bara MÅSTE du testa att göra "Helt underbar kycklinggratäng", du kommer inte att ångra dig, den är den godaste kycklingrätten jag ätit nånsin. Du behöver inte gratinera det i formen utan kan ha riset för sig

    Annars kan du välja:
    Enchiladas med stark fyllning
    Krämig kycklinggratäng (där väljer du bara att krydda lite mer, det brukar jag göra)

    Sen om du vill ha en efterrätt så har jag en gudomligt god:
    Drömgod hallondessert
    Den går bra att förbereda långt innan och är enkel att slänga ihop

    Hoppas att några av recepten faller dig i smaken och lycka till

  • pingu 8 februari 2008

    Tack snälla ni:) Har bestämt heta räkor som förrätt och den helt underbara kycklinggratängen som huvudrätt.

    Efterrätten kommer att vara flytande, dvs irish coffee;)

  • anluk 8 februari 2008

    Ha en trevlig fredagskväll!!! Hoppas du mår bättre.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.