Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hållbarhet

  • kajsa36 9 december 2008

    Hej!!

    Jag tänkte gör lite egen senap och någon sill för att ge bort i julklapp...(L)
    Men hur länge på ett ungefär håller dessa grejer???


    Så man vet hur långt innan man kan förbereda...
    :p :p :p :p

  • kajsa36 10 december 2008

    puff :p

  • elpatron 10 december 2008

    Det håller tills det blir dåligt, ungefär med +- 12 timmar... (Y)

  • Eery 10 december 2008

    Hej!
    har kollat runt lite men hittar inget om hållbarhet. beror nog lite på hur du tänker göra den (med eller utan grädde) har en hemlagad senap står i kylen sen förra året och den smakar forfarande okej. den är utan.

  • Bianca 10 december 2008

    Sockret i både senap och sill bidrar till att konservera så minst 14 dgr bör det hålla sig. Eery här ovan har säkert rätt i att senapen kan hålla ett år men det skulle jag nog inte rekommendera vad gäller sill.

  • Eery 10 december 2008

    nej herregud nej! uäää
    jag pratade senap ja:o och vet nog inte riktigt om det är att rekkomendera heller

    men gör små burkar vet ja! då kan du ju krydda lite olika

    :D

  • sonja55 10 december 2008

    Denna senap håller nästan hur länge som helst, från jul till jul.(Y)(Y)(Y)

    Bosses goda julsenap

  • bakakaka 25 november 2012

    Hittade en gammal tråd när jag sökte efter hållbarhet på senap. Fick inget svar här men kanske det finns någon som kan hjälpa mig nu.
    Jag brukar göra egen senap med kaffegrädde i och undrar om någon vet hur länge den håller. Vi brukar äta upp den ganska snabbt över julen så den har aldrig hunnit bli gammal. Men in år tänkte jag göra den lite tidigare än jag brukar, men vill ju naturligtvis att den ska hålla till jul. Jag ska ge bort ett par burkar det är därför jag tänkte göra den tidigare än vanligt.

  • Marleena 7 december 2016

    Jag hittade den här länken http://www.sydsvenskan.se/2001-12-18/gor-din-egen-senap Förvara senapen i en burk med lock i kyl- eller svalskåp. Den har lång hållbarhet och kan förvaras i flera veckor.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.