Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

hjälp!! förlossning på g eller?

  • _Johanna_ 28 februari 2008

    Jo det är så här jag har haft en konstig känsla nu i kväll ett tag. vet inte om det kan vara förvärkar eller om det är på gång eller vad det är? Har ont i ryggen och sen så är det som om livmodern drar ihop sig och trycker på neråt och då mår jag samtdigt illa och får mer ont i ryggen känns ungefär som man går på toan och gör numemr 2 och det trycker på för att försöka förklara det.. Har varigt på toan så det är inte det. Kommer och går lite så. någon som vet?

  • Dorisrecept 28 februari 2008

    Det låter som om du har värkar, men om det är förvärkar eller om det är på g, det törs jag inte svara på:) När är du beräknad?

  • Libra 28 februari 2008

    det är ju svårt att säga, är det beräknat nu eller...??? :o

  • Cayenne71 29 februari 2008

    Hm, jo visst låter det som värkar.
    Eftersom det är några veckor kvar till bf så skulle jag göra en vild gissning på att det är förvärkar du känner av. Livmodern börjar ju träna ganska tidigt =o)
    Ta det lugnt och lyssna på kroppen.
    Lycka till med nya bebisen när den tittar ut.
    Hoppas du slipper gå över tiden Johanna. Jag håller tummarna för dig.

  • anluk 29 februari 2008

    Låter ju som värkar. Själv hade jag aldrig förvärkar så jag kan inte svara på om det är "riktiga" värkar eller inte. Lycka till och hör av dig hur allt gick!!!

  • kajsa36 29 februari 2008

    ja det låter precis som värkar.. men som sagt så tränar livmorden innan... jag själv trodde det var dax flera ggr innan men när det väl är dax på (riktigt) då, ja hur ska jag skriva men då vet man ..men det är alltid ok att ringa in och få prata med en barnmorska om man är osäker..Lycka till...:p

  • kajsa36 29 februari 2008

    jusst det nu kom jag på.. om slem proppen går.. så är det ganska nära..sen är det ju olika för alla... men det brukar vara en bra "stolpe"....proppen är som en klar seg "flytning" kram

  • Heisjo 29 februari 2008

    Ring och fråga på förlossningen om du är osäker! Det är alltid det bästa, men jag lovar att du kommer märka om det är dags.....det missar man inte!!

    Stort lycka till:D(Y)(Y)

  • JennyV 29 februari 2008

    Oj vad spännande!! Har heller aldrig haft förvärkar men det låter ju som det. En förlosning är inte den andra lik! Ska bli spännande att få höra om din upplevelse!! Kram

  • marinkovic 29 februari 2008

    (L)(L)(L)(L)(L)(L)
    Oh vad mysigt med en bebismage.Har själv 4 barn,samt 3:e barnbarnet på väg.
    Själv har jag missat det där med riktiga värkar,har blivit snittad 3-4 veckor tidigare med alla 4 barnen.Men mina döttra har haft det "lätt" också,vattnet gick utanför BB & 30 minuter senare var 1:a barnbarnet fött.Nummer 2 var lika snabb 3-4 krystningar & hon var född.Ingen av dem hade några direkt värkar,bara lite molnande värk som vid mensen.
    Ja nu väntar vi in sommaren & nummer 3.
    Jag önskar dej ALL lycka & njut av din lilla bebis när den kommer.Tiden går så fort med de små.
    MEN vänta inte för länge hemma,åk till BB om du är osäker.
    Kanske du just nu har den lille/lilla i din famn på BB
    Kramis & har en ljuvlig vår !

  • anluk 29 februari 2008

    Du skall ju inte ha förrän i maj ser jag nu så om du är det minska orolig eller osäker ring till BB!

  • tina62 29 februari 2008

    Det låter som förvärkar. Har haft det själv varje gång ( 5 ggr ) . Frågan är hur intensiva de är och hur ofta?
    Är du osäker ring gärna barnmorskan eller in till förlossningen så hjälper de dej.
    (L)(L)(L) Lycka Till (L)(L)(L)

  • _Johanna_ 29 februari 2008

    okej atck för alla svar JA jag tror det bara var förvärkar för det avtog runt 3 i går. är ju som sagt 9 veckor kvar så. Men eftersom det är första gången så blir man lite misstänksam om vad det är som händer i magen. Men nu är det lugnt och bebisen rör sig och sparkar som vanligt så det måste ha varigt förvärkar. Men man vet ju aldrig

  • Lilltrollet 29 februari 2008

    Skrivet av _Johanna_ den 29 feb 2008

    okej atck för alla svar JA jag tror det bara var förvärkar för det avtog runt 3 i går. är ju som sagt 9 veckor kvar så. Men eftersom det är första gången så blir man lite misstänksam om vad det är som händer i magen. Men nu är det lugnt och bebisen rör sig och sparkar som vanligt så det måste ha varigt förvärkar. Men man vet ju aldrig


    Ville bara gratulera till det kommande underverket! Varje förlossning är unik heter det men en sak är säker: Resultatet av den är så värt allt man går igenom. Jag har en dotter på tre år, hon är mitt allt. Grattis igen!

  • Lotten_J 29 februari 2008

    Hej svejs!
    Efter att ha jobbat på bb/förlossning så har jag lärt mig att är man osäker ska man ALLTID ringa och fråga eftersom alla vi upplever olika känslor och reaktioner på olika sätt. Förvärkar är ngt normalt, vilket det låter som att det är, så det är bara att hoppas att du kan knipa igen ett tag till. Lycka till med bäbisen....

  • _Johanna_ 29 februari 2008

    tack ja jag längtar tills vi får se vårat underverk. Det känns så kul att få en liten och jag är så otrolig gald =D

  • _Johanna_ 29 februari 2008

    tack ja jag längtar tills vi får se vårat underverk. Det känns så kul att få en liten och jag är så otrolig gald =D

  • _Johanna_ 29 februari 2008

    tack ja jag längtar tills vi får se vårat underverk. Det känns så kul att få en liten och jag är så otrolig gald =D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.