Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hjälp, vi blir så många på kalaset....

  • MammaIrene 14 juli 2008

    Ja, som hördes i rubriken, vi skall ha ett stort kalas....:p
    Jag fyller 30 och min man 35 år och vi skall bjuda in både släktingar och vänner o det blir upp mot 80 personer....

    Min man tycker det känns så tråkigt med potatissallad som jag hade tänkt, så nu undrar jag , vad kan man annars ha???
    Jag tar tacksamt emot alla ideér och synpunkter, kalaset är inte förrän i September så jag kommer nog puffa upp tråden ibland för att få riktigt många ideér, det måste ju finnas många här i matklubben som gett stora kalas o har många ideér...:p

  • Poppie 14 juli 2008

    Buffe´ med lite av varje:)

  • bernit 14 juli 2008

    Tycker också det låter tråkigt !! Om ni skall ha STOR fest med många människor så är det alltid problem med varm mat om den serveras av personal. Jag vet ju inte hur ni tänk och hur många men ändå ett förslag.
    Servera en kall förrätt som kan stå på bordet när gästerna kommer in i matsalen. (det finns hur många varianter som helst)
    Varmrätten skall vara varm och serveras från ett gående bord, (låt gästerna jobba och röra på sig). Det skall vara enkelt och klassiskt. Varför inte helatekt fläskfile med en varm svampsås, gelé och kokt potatis.
    Eller Kycklingbröst på en pasta/grönsaksbädd (kan vara kall) med en varm ostsås.
    Gör det enkelt och jag lovar att det blir succé
    Det finns hur mycket som helst


    /BÅ

  • hansdotter 14 juli 2008

    Duka upp mezerätter på varje bord. Det blir mycket prat och socialt om man får skicka skålar till varandra och prata om alla nya smaker!

  • Lilloo 14 juli 2008

    varför inte kallskuret, pajer och tex pastasallader och grönsallader... man behöver ju inte ha potatissallader jämnt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.