Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Jag blir galen

  • popik 17 maj 2010

    är det någon som kan förklara vad det är för fel på min dator? Den stänger ner sig själv hela tiden och gör omstart 3 ggr nu på en timme, jag begriper inte vad som är fel.{angry-annoyed}

  • DarkMessiah 17 maj 2010

    Vad har du för dator? det låter som den blir överhettad?

  • popik 17 maj 2010

    har en stationär PC compaq

  • DarkMessiah 17 maj 2010

    kolla sladdar och dammsuga den inuti^^

  • jimboz 17 maj 2010

    Det kan vara grafikkortet som spökar men det kan vara flera faktorer..Det enklaste är att dra ut grafikkortet när datorn är avstängd ock sedan sätta i det igen..Sedan starta upp datorn igen samt göra samma procedur med internminnet om det första inte funkar. Det är den tacksamma biten. Det kan också vara någon mjukvara eller bios som strular. Då får du säkert tips av boz. (Y)

  • popik 17 maj 2010

    Skrivet av jimboz den 17 maj 2010

    Det kan vara grafikkortet som spökar men det kan vara flera faktorer..Det enklaste är att dra ut grafikkortet när datorn är avstängd ock sedan sätta i det igen..Sedan starta upp datorn igen samt göra samma procedur med internminnet om det första inte funkar. Det är den tacksamma biten. Det kan också vara någon mjukvara eller bios som strular. Då får du säkert tips av boz. (Y)


    Haha, det där blev jag inte klokare av får nog tillkalla sonen. jag gör som jag kör bil bara tuta och kör, är det något som inte funkar blir jag handfallen.:DD

  • sikaal 17 maj 2010

    Skrivet av popik den 17 maj 2010

    Skrivet av jimboz den 17 maj 2010

    Det kan vara grafikkortet som spökar men det kan vara flera faktorer..Det enklaste är att dra ut grafikkortet när datorn är avstängd ock sedan sätta i det igen..Sedan starta upp datorn igen samt göra samma procedur med internminnet om det första inte funkar. Det är den tacksamma biten. Det kan också vara någon mjukvara eller bios som strular. Då får du säkert tips av boz. (Y)


    Haha, det där blev jag inte klokare av får nog tillkalla sonen. jag gör som jag kör bil bara tuta och kör, är det något som inte funkar blir jag handfallen.:DD


    Samma här! (Fast jag kör inte bil alls!)
    Jag hade ungefär samma fel, det var ett ram-minne som hade pajat! (Vad nu det är)
    Lycka till med felsökningen!
    Lena

  • jimboz 17 maj 2010

    Det är nog bra att sonen får hjälpa dig..Man kan inte bara rafsa hur som helst inne i datorn..Man måste nämligen göra sig av med den statiska elektriciteten man bär på. Det gör man lättast genom att ta på ett element och undvika mattor med syntetfiber efter det..Hoppa alltså jämfota över mattorna efter du tagit på elementet :)

    Den statiska elektriciteten kan orsaka förödande konsekvenser för moderkortet och dom övriga komponenterna.
    Det räcker med att en krets blir kortsluten för att hela datorn ska skita sig.

  • The_mama97mia 17 maj 2010

    åh popik, jag lider med dig!!!!! Hoppas sonen kan hjälpa dig annars får du åka till datordoktorn!
    {doctor}

  • popik 18 maj 2010

    Haha sen jag skrev om hjälp har datorn skött sig exemplariskt. Han blev nog rädd att jag skulle börja pilla. den maskinen har ett eget liv tror jag och gör som han vill.:DD

  • jimboz 18 maj 2010

    Härligt :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.