Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Master chef

  • jas65 10 mars 2010

    Varför kan inte Master chef göras i en svensk version utav något av våra svenska tv produktions bolag. Ett otroligt intresant matprogram. För 3:ans stjärnkockar ger jag (N) för.

    Vad tycker ni här om det på matklubben?
    Har någon av Er varit med i Halv åtta hos mig?

    Anders

  • jimboz 10 mars 2010

    Svensk TV produktion är så kändiskåta att dom tror att vi tycker det är mer intressant att se linslusarna än riktigt hederligt arbetande vanligt folk..Men dom kunde inte ha mer fel i den saken..Det mest oroande är ju att få se Masterchef med Lotta Engberg och Bert Karlsson..Vi får mailbomba Lipstick Jungle folket och göra oss hörda :)

  • Majainorr 10 mars 2010

    Eller varför kan inteSveriges "Kändiskockelit" tävla mot varandra? På en nivå som passar den vanliga barnfamiljen?
    Skulle tilltala mig!

  • Marksten 10 mars 2010

    Håller fullstänigt med. Masterchef på svenska skulle bli en hit.
    Följer programmet noga.

  • monfo 11 mars 2010

    Bara älska programmet!
    Brukar sitta och fundera ut vad jag skulle ha lagat av de ingredienser de får i första omgången och sedan vad man skulle hinna göra för rätt om man gick vidare...
    "Vanligt" folk ska det vara, det hela går ju ut på att man förändrar sitt liv och blir kock om man vinner!

  • jas65 11 mars 2010

    Skrivet av Majainorr den 10 mar 2010

    Eller varför kan inteSveriges "Kändiskockelit" tävla mot varandra? På en nivå som passar den vanliga barnfamiljen?
    Skulle tilltala mig!


    De tävlar ju redan

  • Majainorr 11 mars 2010

    Skrivet av jas65 den 11 mar 2010

    Skrivet av Majainorr den 10 mar 2010

    Eller varför kan inteSveriges "Kändiskockelit" tävla mot varandra? På en nivå som passar den vanliga barnfamiljen?
    Skulle tilltala mig!


    De tävlar ju redan


    I vilket program då!?
    Skulle inte vilja missa kändiskockdueller för vanligt dödligt folk. Alltså som kan inspirera såna som jag som inte är van med alltför avancerad matlagning.

  • Bumbis 11 mars 2010

    Nej du, Jasen. Kockeliten tävlar inte i något program. Det är "bara" kändisar. Dom är säkert duktiga men jag såg det i måndags och det räckte.

  • jas65 11 mars 2010

    Nu menade jag årets kock som var för ett par veckor sedan.

    Utan jag saknar ett program med amatörkockar lika det spm går i BBC Masterchef.

  • jimboz 11 mars 2010

    Spännande final och skäggjämnt mellan dessa underbarn i kokkonst.....Jag kan bara säga att jag ligger lite i lä när det gäller matlagning om man nu ska jämföra med Masterchefarna {hypnotized}

  • mjoggi 12 mars 2010

    Top Chef är ju fett lätt mycket bättre än tattiga Masterchef, det är ju inte ens bra -.-

  • AnnelieH 12 mars 2010

    Hej

    Håller helt med om att ett Svenskt Master Chef hade varit väldigt spännande. Tittar på det varje gång jag har tillfälle. Håller också med om att Svensk tv producerar alltför mycket "kändis tv". Det blir sååå uttjatat i längden.
    Vill ju se "the real deal"!!
    Halv åtta hos mig är också ett favoritprogram
    :)

    Vad kan vi göra??

  • Josses 12 mars 2010

    Master Chef vad är det för program?
    Det måste jag helt ha missat.

  • The_mama97mia 12 mars 2010

    Skrivet av Josses den 12 mar 2010

    Master Chef vad är det för program?
    Det måste jag helt ha missat.


    Masterchef är ett brittiskt matprogram, går i Tv8. Det är "hemmakockar" dvs vanliga människor som tävlar om titeln Masterchef.

  • recepthimmel 12 mars 2010

    Skrivet av mama97mia den 12 mar 2010

    Skrivet av Josses den 12 mar 2010

    Master Chef vad är det för program?
    Det måste jag helt ha missat.


    Masterchef är ett brittiskt matprogram, går i Tv8. Det är "hemmakockar" dvs vanliga människor som tävlar om titeln Masterchef.


    Masterchef går också på BBC Lifestyle som finns bl a i Comhems utbud. Just nu visas versionen Masterchef Goes Large.

  • idea_ 12 mars 2010

    Skrivet av mama97mia den 12 mar 2010

    Skrivet av Josses den 12 mar 2010

    Master Chef vad är det för program?
    Det måste jag helt ha missat.


    Masterchef är ett brittiskt matprogram, går i Tv8. Det är "hemmakockar" dvs vanliga människor som tävlar om titeln Masterchef.


    Men förutom titeln får vinnaren även jobb i köket på en stor resturang...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.