Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Övernaturligt ...

  • Svesse60 24 februari 2008

    Är det nån som varit med om nåt övernaturligt någon gång? Kanske du sett eller hört nånting som du inte kan hitta en förklaring på. I vårt hus har det periodvis varit oroligt ... :'( Skulle vara kul att höra berättelser från de som varit med om konstiga saker.

  • Okänd 24 februari 2008

    Detta ämne tycker jag är intressant.
    Min bror tog livet av sig för 14 år sedan och den natten och det klockslaget stannade min väckarklocka.Det kändes lite ruggigt.
    Och det är den värsta upplevelsen i mitt liv.
    Och vår skola där jag jobbar ligger på en gammal gravplats och vi har omklädningsrum nere i källaren och vissa av oss i personalen har sett en svartklädd kvinna där flera gånger,men ingen av oss är rädd för henne.Jag själv har sett henne 4-5 gånger hitills.

  • Okänd 24 februari 2008

    Detta ämne tycker jag är intressant.
    Min bror tog livet av sig för 14 år sedan och den natten och det klockslaget stannade min väckarklocka.Det kändes lite ruggigt.
    Och det är den värsta upplevelsen i mitt liv.
    Och vår skola där jag jobbar ligger på en gammal gravplats och vi har omklädningsrum nere i källaren och vissa av oss i personalen har sett en svartklädd kvinna där flera gånger,men ingen av oss är rädd för henne.Jag själv har sett henne 4-5 gånger hitills.

  • Okänd 24 februari 2008

    Detta ämne tycker jag är intressant.
    Min bror tog livet av sig för 14 år sedan och den natten och det klockslaget stannade min väckarklocka.Det kändes lite ruggigt.
    Och det är den värsta upplevelsen i mitt liv.
    Och vår skola där jag jobbar ligger på en gammal gravplats och vi har omklädningsrum nere i källaren och vissa av oss i personalen har sett en svartklädd kvinna där flera gånger,men ingen av oss är rädd för henne.Jag själv har sett henne 4-5 gånger hitills.

  • Okänd 24 februari 2008

    Vad fasen blev det här? Har bara skickat svar en gång!!!

  • snutten 24 februari 2008

    Ser spöken då och då...
    (lite beroende på om jag orkar med dom el inte)

    Har träffat min farmor efter att hon dött. Det var som att jag drömde, men jag vet ju att det är riktigt.
    Min farbror tog över farmor och farfars gård. Sen renoverade han huset. Och i den här drömmen då jag träffade min farmor, så var vi i det huset - hon ville visa mig det.
    Hon tyckte inte om hur han gjort med huset, allt nytt osv.
    Till saken hör att jag inte hade sett huset efter renoveringen.
    Jag var och hälsade på min farbror sen och det lustiga är att huset såg ut precis som min farmor visade i drömmen....


    När jag var yngre och hade häst, så var vi ute och åkte släde....Vi var 2 personer och båda såg en gammal tant som gick efter vägkanten. Och helt plötsligt bara försvann hon!
    Det står ett gammalt hus precis där, men där hade ingen bott på åratal....

    Hyrde ett hus för ett antal år sen. Därifrån kunde man en viss tid på året se en lykta som lyste nere vid ån. Brorsan och hans kompis gick dit och tittade, men där fanns inget...

    Jag har varit med om massor av såna saker, men halva min släkt ser spöken så....
    Sen beror det väl på om man törs/ vill släppa fram dom, sen visar dom sig inte för alla heller...

  • hansdotter 24 februari 2008

    Otroligt intressant ämne!
    JAg har varit med om många övernaturliga upplevelser i mitt liv. HAr försökt att ta reda på vem jag "ärvt" detta från, men inte lyckats. Ingen i min familj känner och upplever det jag gör.
    Det är en gåva som verkligen betyder mycket!

  • Svesse60 24 februari 2008

    "hansdotter" kan du berättat nåt av det du varit med om, skulle vara intressant att höra!

  • jas65 24 februari 2008

    Jag vet bara att de som skall lämmna jordelivet uppbarar sig för mig i en dröm någon kväll före och jag kan intyga detta då min mor har talat omför mig att denna person har avlidit någon dag efter.

    En fredags natt så vaknade jag av att min kompis Sören ville ta farväl och liksom kolla att det var okej, Jag ringde hanses syster vi tolv tiden och hon berättade att de vakar över honom klockan 2 så dog han.

    Anders

  • Svesse60 24 februari 2008

    Skrivet av jas65 den 24 feb 2008

    Jag vet bara att de som skall lämmna jordelivet uppbarar sig för mig i en dröm någon kväll före och jag kan intyga detta då min mor har talat omför mig att denna person har avlidit någon dag efter.

    En fredags natt så vaknade jag av att min kompis Sören ville ta farväl och liksom kolla att det var okej, Jag ringde hanses syster vi tolv tiden och hon berättade att de vakar över honom klockan 2 så dog han.

    Anders


    Kan tänka mig att det är jobbigt att få varsel om när någon ska dö, usch så hemskt!

  • hansdotter 24 februari 2008

    Det här är en av alla mina upplevelser.
    För många år sedan så städade jag i en konferenslokal. Det var en gammal herrgård från 1913. En morgon hörde jag steg från övervåningen. Några dagar senare kände jag vinddrag som åkte förbi mig. Iköket hörde jag att någon rörde och flyttade på sakerna i det gamla skafferiet. Jag kände att det var en kvinna. Jag blev inte rädd. När jag satte in kontakten till dammsugaren brukade hon sätta på dammsugaren, varje morgon så var alla soppåsar ihopsamlade i den storasäcken i köket. JAg börjadeundra varför kvinnan inte hade funnit ro. Upptäckte att jag kände en olustig känsla, ångestfylld, i ett rum. Började kolla upp husritningarna och upptäckte att det var en dörr som var igenmurad, den dörr som ledde ner till källaren och mangelrummet. När jag släckte lampan på övervåningen och gick ner för trappan så tändes lampan igen så fort jag kom ner. På övervåningen hängde det gamla inramade svartvita foton över hur herrgården sett ut förr. JAg hängde dessa tavlor rakt varje dag när jag gick hem.VArje morgon hängde tavlorna snett- kvnnan hade tittat på dem.
    JAg hade förmånen att träffa en konferensvärdinna en dag som frågade om jag upplevt något särskilt i huset. Jag berättadeom mina upplevelser och min övertyglese om att kvinnan var olycklig. Då berättade hon att kvinnan hade hängt sig i trappan ner till källaren! Efter det hade mannen låtit mura igen dörren, för att få ro. Kvinnan var alltid snäll mot mig men flera andra som städat där hade slutat pga att kvinnan varit elak mot dem. Hur vet jaginte. JAg frågade om någon annan kunde ha samlat ihop påsarna m.m. men fick till svar att bara jag och värdinnan hade nyckel.. och hon hade inte gjort det.

  • Amber 24 februari 2008

    Jag har vart med om att jag vet precis hur det ser ut i alla rum i huset jag skulle besöka fast jag ALDRIG vart där...det kändes kusligt...
    Det har aldrig inträffat ngn mera ggn konstigt.

  • Svesse60 24 februari 2008

    Skrivet av hansdotter den 24 feb 2008

    Det här är en av alla mina upplevelser.
    För många år sedan så städade jag i en konferenslokal. Det var en gammal herrgård från 1913. En morgon hörde jag steg från övervåningen. Några dagar senare kände jag vinddrag som åkte förbi mig. Iköket hörde jag att någon rörde och flyttade på sakerna i det gamla skafferiet. Jag kände att det var en kvinna. Jag blev inte rädd. När jag satte in kontakten till dammsugaren brukade hon sätta på dammsugaren, varje morgon så var alla soppåsar ihopsamlade i den storasäcken i köket. JAg börjadeundra varför kvinnan inte hade funnit ro. Upptäckte att jag kände en olustig känsla, ångestfylld, i ett rum. Började kolla upp husritningarna och upptäckte att det var en dörr som var igenmurad, den dörr som ledde ner till källaren och mangelrummet. När jag släckte lampan på övervåningen och gick ner för trappan så tändes lampan igen så fort jag kom ner. På övervåningen hängde det gamla inramade svartvita foton över hur herrgården sett ut förr. JAg hängde dessa tavlor rakt varje dag när jag gick hem.VArje morgon hängde tavlorna snett- kvnnan hade tittat på dem.
    JAg hade förmånen att träffa en konferensvärdinna en dag som frågade om jag upplevt något särskilt i huset. Jag berättadeom mina upplevelser och min övertyglese om att kvinnan var olycklig. Då berättade hon att kvinnan hade hängt sig i trappan ner till källaren! Efter det hade mannen låtit mura igen dörren, för att få ro. Kvinnan var alltid snäll mot mig men flera andra som städat där hade slutat pga att kvinnan varit elak mot dem. Hur vet jaginte. JAg frågade om någon annan kunde ha samlat ihop påsarna m.m. men fick till svar att bara jag och värdinnan hade nyckel.. och hon hade inte gjort det.


    Mycket intressant!
    /Eva

  • Svesse60 24 februari 2008

    I vårt hus har det varit lite oroligt från och till. Har hört flera gånger nån som kommit upp på farstubron, men när man tittat ut, har ingen funnits där. Sen har det bara gått nån minut så har vi fått främmande.
    Min man som inte tror på sånt här, hörde ljud från övervåningen samtidigt som mig en natt. Till slut gick jag upp för att se vem som var där (kl var 3 på natten), men inte fanns det någon där. Då var min man tvungen att erkänna att det var nåt som var konstigt hos oss. (Y) (Äntligen efter alla år vi bott i huset!) (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.