Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

otroliga sammanträffanden

  • gladavmat 18 maj 2008

    Ofta hör man någon berätta om roliga o osannolika möten. "världen är allt bra liten.." Jag tänkte att det kunde vara roligt att höra om dessa, så jag börjar berätta om den färskaste jag har hört.
    Min svåger, född i Skellefteå, bor sedan länge i Skåne. Går på en teater där man själv tar med mat och ser på föreställningen sittande vid långa bord. Vid en paus tycker han att bordsgrannen talar norrländskt och frågar. Jo men visst han är från Skellefteå. Det är ju nu inte så konstigt men att mannen har sin mor boende på samma lilla gata som vi bor på är väl ändå ett rätt lustigt sammanträffande:)

  • bejofr 18 maj 2008

    Jag och min kompis var i Hamburg med bussresa. Vi var bara 16 år och på kvällen var vi på en restaurang. Vid bordet bredvidsitter två herrar (för oss iallafall). Dom är väldigt lika varandra och otroligt snygga. Vi sitter där och kommenterar dessa två en bra stund. Männen har en trevlig stund och rätt som det var vände den ene sig mot oss och frågar på vår egen dialekt var vi kommer ifrån, det visade sig att han kom ifrån grannstaden, den andre var hans kusin.Kanske inget otroligt sammanträffande men vi har skrattat gott åt det många gånger sen dess.

  • bernit 18 maj 2008

    Jag hade en sommarbutik i norra Bohuslän under en 10-års period. Jag träffade då en massa människor som vistades där under sommarhalvåret, bl.a. blev jag bekant med en pilot som hade en studa utanför byn.
    På en resa till Australien skulle jag ut på en 3-dagars dyk-tur vid Barrier-revet. Arrangören av dyk-turen hämtade med minibuss vid hotellet och skulle plocka upp ytterligare några andra på vägen till hamnen. På en soffa utanför ett av hotellen sitter piloten med badkläder i knät och väntar på sin mini-buss - snacka om att världen är lite, vi traffades efter några dagar över en öl.


    /BÅ :p

  • Smulpajen 18 maj 2008

    Jag och min kusin åkte till New York för 25 år sedan. I passkön på Kennedy flygplatsen hör jag hur hon skriker: Nej men heeej! Jag vänder mig om och det visar sig att det är två gamla skolkamrater till henne som hon inte träffat sen skoltiden. De hade varit med samma plan utan att hon sett dem. Dessutom ska de bo på samma hotell som vi. Behöver jag säga att vi hade en trevlig vecka?!

  • Smulpajen 18 maj 2008

    Glömde säga att skolkamraterna var två killar!!

  • Amika 18 maj 2008

    Min kompis träffade sitt ex när hon var på rundvandring i Tibet... (Av alla ställen)
    De hade inte träffat varandra på över 4 år. De bestämde att det var ödet som gjorde det! Särskilt eftersom han kommer från England o hon från sverige.
    Så de beslutade sig för att försöka igen och nu är de gifta och har barn. :)
    Snacka om att världen är liten ibland? :)

  • Wombat04 18 maj 2008

    Jag och min faster, som nu tyvärr är borta, var och handlade på dåvarande Billhälls, nuvarande Hemköp, vid Stigbergstorget här i Majorna där jag bor. Till saken hör att min faster var från Barcelona och flyttade till Sverige 1961, tre år innan jag föddes. Bäst som vi gick och plockade bland grönsakerna hörde jag ett tjoande: Teresina! (katalanskt smeknamn på Teresa, som min faster hette) och över golvet kom en bastant, typiskt spansk dam farande och kastade sig om halsen på min faster. Det var en granne från hennes gata hemma i Barcelona! Detta var i mitten av 1990-talet och min faster hade inte bott i Barcelona på över 40 år. Jag menar, hur stor är chansen?? På Billhälls på Stigbergstorget av alla ställen?

  • gladavmat 19 maj 2008

    Ja visst är det härliga historier!!:D En till händelse som jag själv var med om inträffade på slutet av 80 talet. Vi var på besök i Örebro o skulle åka en ångbåt som kallas Vätterns fånge. När vi köpt biljetterna hade vi en stund till avgång så vi strosade runt som man brukar. Så såg vi en skylt med loppis som pekade in på en bakgård och vi gick in för att titta.Där vi gick bland borden sneglade jag på en man som såg bekant ut, det var vår granne i Skellefteå!! Han hade fått kontakt med sin åldriga mamma som lämnat bort honom som liten o just där på en bakgård skulle vi grannar träffas!:p

  • Svesse60 19 maj 2008

    Detta som jag ska berätta hände min svärmor och svärfar när de var i Kina för 2 månader sedan. Svärmor var inne på ett nybyggt och mycket stort köpcentrum och handlade. Helt plötsligt ser hon en fd granne, som hon inte träffat på många många år, stå där. Grannen som arbetade som guide, blev lika förvånad över att se svärmor, bland alla tusentals kineser. Vidare på denna resa under ett besök på en marknad träffade de på ett par, som de lärde känna förra året när de var på en jorden runt resa. Ja, världen är som sagt väldigt liten, när man två gånger träffar på bekanta i ett land som Kina, med så många innevånare! Och deras Kinaresan var endast åtta dagar lång...

  • anluk 19 maj 2008

    Jag träffade min man på en bussresa i Spanien. Han kom från Göteborg och jag från Ljungby. Efter ett par dgr där nere så började vi prata lite löst om våra släkten. Det visar sig då att på 60-talet bodde mina föräldrar grannar med hans farmor och farfar i Kallinge. Mina äldre bröder hade lekt med hans pappa (min svärfar). De hade inte träffats sedan mamma och pappa flyttade från Blekinge 62. Snacka om ödet eller????

  • sonja55 19 maj 2008

    Var i Thailand Krabi i fjol vår ,en kväll när vi var ute i Ao Nang och skulle äta vem möter jag på gatan om inte en kvinna som jag har jobbat med på Televerkstaden i Sundvall och som även är född i den by jag bor i.

  • Jessika 19 maj 2008

    Jag råkade ut för en annorlunda upplevelse när jag var på väg till mitt dåvarande jobb för många år sedan. Jag tyckte att alla på busshållplatsen tittade så konstigt på mig och efter att ha skruvat på mig en stund får jag syn på en tjej i min ålder med en exakt likadan fuskpäls (80-talet:D) som jag hade på mig. Dessutom hade hon likadan frisyr. Ja, ja tänkte jag då var det väl därför folk tittade.
    När jag sedan ska gå på bussen vänder hon sig om och både hon och jag rycker till. Det var som att titta på sin egen spegelbild. Vi känner inte varandra och jag har frågat mina föräldrar, jag har ingen "okänd" tvilling. :D
    Det man säger om att alla har en exakt kopia av sig själv någon stans i världen verkar inte längre så otroligt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.