Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Present till 30-årig tjej? Hjälp!

  • soccermum 14 april 2011

    Hej hej.. Hoppas ni kan hjälpa till med roliga,smarta och intressanta (gärna annorlunda) förslag på vad jag kan ge min väninna som fyller 30 år nu i maj? Jag har ingen jättebra ekonomi utan presenten får kosta max 500 kr.
    Tack på förhand!

  • Josses 14 april 2011

    Varför inte ge en present som kommer någon annan till gagn?
    Alltså ett mål mat, en kyckling, en get etc som ger någon i tex Haiti ett djur.
    Kommer inte på någon bra beskrivning men gå in på www.hoppfull.se alt
    www.hoppetsstjana.se, så ser du hur och vad jag menar.
    finns ju Unicef och andra sådana organisationer.
    Gav bort två hönor i julklapp till en moster och hon tyckte att det var en av de bästa julklappar hon fick.
    Men det är klart att till en 30-åring kanske det ska vara något mer roligt,
    men varför inte ge henne en upplevelse eller en spa-behandling

  • The_mama97mia 14 april 2011

    Hjälp, för att hjälpa dig kanske du får beskriva din vän lite?
    Intressen, särskilt vad gäller mat kanske? Vanor? Boende?

    För 500 får du nog en himla bra present!

    Jag tycker om att göra "presentkorgar", som man typ kan slå in i cellofan. Fyll med ingredienser till thailändsk matlagning, lägg i en liten kokbok etc... Gjorde så sist när en kär vän och ungdom flyttat till första egna lägenheten.
    Är man 30 bast kanske man har det mesta, det är därför jag undrar mera...

  • The_mama97mia 14 april 2011

    Eller ett vackert smycke? Det blir ju ett minne också? När jag fyllde 20 fick jag en tunn guldring av mina kompisar, det värdesatte jag mycket!

  • idea_ 16 april 2011

    Samlar hon på något eller har hon något speciellt intresse. Vet att jag själv hade uppskattat en korg med olika teer, eller smakrika ostar eller god choklad eller vackra ljus alternativt en kombination med ett gott vin :) Gillar hon att bli ompysslad kan du ju göra om hennes hem till ett hemmaspa, köpa lite mysiga ljus, ansiktsmasker och hårinpackningar, lite sköna lotions och kanske en fotinpackning eller skön fotkräm nu när det går mot barfotasäsong. Har hon någon i sin omgivning som är duktig på massage kan du även lägga ner en härlig massage olja (OBS vegitabilisk, ej mineralolja).

  • busan37 16 april 2011

    Finns mycket fint på www.glasdeco.se. Där har jag precis handlat till min mammas 60 årsdag

  • MosterNettan 16 april 2011

    När min son fyllde 40 förra året gav jag honom en whiskeyprovning för 2 personer i present. Presenten köpte jag på www.liveit.se. Där finns massor av roliga uppslag för presenter som säkert passar.

  • soccermum 17 april 2011

    Tack alla för förslagen! =) Ska sondera terrängen lite efter era rekommendationer! Fortsätt gärna ge förslag ändå tills jag kommit över beslutsångesten och bestämt mig (Y)

  • MosterNettan 17 april 2011

    {struggle}
    Ju fler förslag desto veligare blir jag...

  • soccermum 17 april 2011

    Skrivet av MosterNettan den 17 apr 2011

    {struggle}
    Ju fler förslag desto veligare blir jag...

    hahahaha ;) ligger något i det...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.