Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Pytt-i-panna

  • boz1965 25 november 2009

    Är lite nyfiken på folks pytt ser ut därute i köken.

    Gör du pytten från grunden med pinfärska ingredienser, blir det hänt-i-veckan med överblivna köttrester eller köper du rentav färdig pytt från frysdisken?

    Själv gör jag som så att jag i huvudsak gör pytten från grunden med nyköpt kött-/charkråvara som t.ex. falukorv, rökt fläsk, eller nåt annat som råkar vara billigt just när jag är i butiken. Men jag sparar också köttrester i frysen och plockar fram när det har blivit tillräckligt mycket och lagar pytt på det. Det är ytterst sällan jag köper halvfabrikat.

    Hur gör DU?

  • The_mama97mia 25 november 2009

    Jag gör både och, har en påse i frysen med överblivet stekt kött/korv. Händer det sig att jag har mkt kokt potatis överblivet, så kan det bli hemgjord pytt från grunden.

    Jag köper ibland frusen pyttblandning, om det är extrapris och jag känner mig pressad tidsmässigt.

    Ungarna gillar gräddstuvad pytt. Tips för alla andra - kolla in Grillstuvning med dillsmak, den gör vi som pytt ganska ofta - ta vara på grillresterna och behåller smaken på ett toppenbra sätt. Återkommer med receptnumret. Önskar det fanns ett enklare sätt att länka recept än att komma ihåg alla nummer...

  • The_mama97mia 25 november 2009

    Grillstuvning med dillsmak

  • Mistys 25 november 2009

    Jag gör pytt från grunden. Köper aldrig pytt utom vegetarisk ibland. Tycker att tillagat kött som man fryser får en skum smak så gillar inte riktigt att göra pytt på det.

  • Ulrika91 25 november 2009

    Både och. Köper aldrig Färdig dock! Men ibland gör vi det "med mening" och ibland på rester. Du kan även blanda ner tärnade färska kokta rödbetor i:) Tycker jag blir gott :D

  • 123Linnea 25 november 2009

    Pytt i panna blir det ofta på stekt överbliven potatis, lite överbliven korv eller kött och lök. Så stekt ägg och rödbetor till.

    Pytt i panna är också en sådan sak som jag har som nödreserv i frysen (köpt).

  • The_mama97mia 25 november 2009

    Skrivet av 123Linnea den 25 nov 2009

    Pytt i panna är också en sådan sak som jag har som nödreserv i frysen (köpt).


    *PUH* tack, du räddade nog mitt skinn där, jag svor nog i kyrkan??? hihi

  • 123Linnea 25 november 2009

    Ja, här finns det många riktigt präktiga människor!

    Skrivet av mama97mia den 25 nov 2009

    Skrivet av 123Linnea den 25 nov 2009

    Pytt i panna är också en sådan sak som jag har som nödreserv i frysen (köpt).


    *PUH* tack, du räddade nog mitt skinn där, jag svor nog i kyrkan??? hihi

  • Schnitt 25 november 2009

    Älskade pyttipanna! Aldrig lgat det själv utan köper den finaste krögarpytten och har en halv flaska ketchup på...(H)

    Nu har vi dock börjat köpa färdiga laxpytten! Grymt god pyttipanna med lax och svarta linser i! Grymt gott med en kallsås med dill och citron också ^^

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.