Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Singelmat

  • pehrzonflickan 19 februari 2008

    Jag vill veta vad ni som ensamma lagar för mat. Jag vill inte ha färdiglagad som bara värms. Och inte för mycket rester.

  • farmoringer 19 februari 2008

    När jag är ensam hemma, äter jag mycket rotfruktsfräs. Älskar det....Eller annan grönsaksfräs. Passar till både fisk och kött..

  • Legoli 19 februari 2008

    Enkelt att använda kycklingfilé eller laxfilé i färdiga portionsbitar

  • tantdrake 19 februari 2008

    Jag lagar allt jag tycker om! Ibland gör jag bara 1 - 2 portioner - mängderna ingredienser är ju bara att minska - ibland gör jag "normala" 4 - 6 portioner och gör matlådor att ha i frysen under arbetsperioderna, (Jobbar bara nätter och har inte lust laga mat innan jobbet när jag vaknar)
    Men ledigveckorna....(L)...då njuter jag av nylagad mat! Men aldrig att jag avstår nåt jag är sugen på för att jag har singelhushåll...nejnej. Tänk mindre mängder bara så slipper du färdigköpta enportionare som smakar (N)....Lycka till!

  • MatAnders 19 februari 2008

    Jag lagar som om det va två-3 st hemma sen åker resten med i matlåda men brukar passa på att göra rejäla stotkok på helgerna så slipper man ställa sig och laga varje dag.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.