Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

vad händer i helgen?

  • 21 februari 2008

    nu har det varit mycket om lagar mm, vi får prata om något roligt oxå. så vad händer i helgen hos er? vas skall ni syssla med o vad blir det för gott gott?

    själv så skall jag inte syssla med något speciellt. jag har gjort ett fågelhus so jag skall måla klart o sedan lacka. skall försöka få ut det nu i helgen. pappa sa "gör ett fågelhus istället o måla det, det är billigare än att köpa ett". så jag gjorde som han sa, han har alltid brädor hemma o plankor, så jag använde det, och när jag var klar o skulle skaffa färg så var det inte så skoj. jag behövde vit, svart o röd färg, o den minsta färgburken kostade typ 149 kr, o tre stycken sådana blir på tok för dyrt. så jag tog hobbyfärg istället o lackar över med ett bra lack sedan så att färgen inte försvinner ute och så att träet inte ruttnar eller liknande. så det skall jag göra klart i helgen.
    sen skall jag fortsätta med att göra photoshop-övningar till ett gäng förskolelärare som vill lära sig photoshop av mig(jag är en photoshop-nörd). det tar en otrolig tid!!
    sen skall jag baka oxå har jag bestämt, någon mjuk kaka o några småkakor eller cookies eller liknande. det var ett tag sedan jag bakade så nu skall jag göra det. ibland är det segt att starta med när man väl börjat o är klar så vill man baka mer!!
    träna o motionera med hunden skall jag oxå göra. vi skall ta med min hunds fästman oxå för hans husse råkade ut för en bilolycka förra veckan, en lastbil körde på honom o han ligger på sjukhus. så han kan inte rasta sin hund nu, så vi tar med honom på promenad.
    äta kebabsallad skall vi göra på lördag(jag är kebabsallad-narkoman). o på söndag funderar jag på att göra en gryta. och lördagsgodis blir det oxå, mums!!
    är det fint väder oxå på helgen så skall jag ut o testa mitt nya kamera-objektiv, längtar så efter att få testa det.
    sen skall vi fortsätt amed badrumsrenoveringen. vi har inget stort badrum, men kaklet vägde hela 600 kg!! inte lite det, o det gick på ca 14 000 kr, fast vi fick lite rabatt oxå. det skall bli golv-värme oxå, en duschhörna, ny toalett, skåp mm mm. det går i färgerna svart/grått o vitt. längtar så tills det är klart, har int ehaft dusch på flera veckor nu, krångligt att springa på olika ställen för att duscha. fast vi har toalett i alla fall(än så länge). fast jag skall inte klaga, det finns ju de som har det värre
    det var lite vad som händer här hos mig i helgen. jo just det ja, jag måste städa oxå(suck). fast när jag väl börjat så brukar det rulla på, o då kan det till o med bli roligt. fast det är jobbigt när man har astma o allergi mot typ ALLT, bla damm

    ni då?

  • lennali 22 februari 2008

    Min helg blir inte så spännande, jobbar. Men lördag kväll kommer syrran med sina två tjejer och tittar på Melodifestivalen hos mig och kvällen till ära blir det min goa smörgåstårta (recept o bild kommer) och till kaffet tänkte jag göra min Kladdkaka med lakrits eller Daim-bomber, funderar fortfarande på vilket.

  • anluk 22 februari 2008

    Imorgon skall vi åka till Halmstad och hitta på något kul med barnen. Sedan blir det väl Melodifestivalen på kvällen. Skall woka för det gillar vi allihop.

  • mistralwind 22 februari 2008

    Ska bara försöka umgås med sambon som jobbar em - natt den här veckan så vi har inte kunnat setts så mycket.
    Städa! lördag är våran städdag, då är det stenhårt! eller, ja, större städning iaf..!

    laga god middag med ett glas vin eller två och melodifestivalen. hoppas på bättre låtar nu, de senaste gångerna har varit bedrövliga! Det har ju inte funnits mycket annat att välja på än de som gått vidare. Av 3000 bidrag hade man hoppats på lite bättre utfall. Men det är klar, det är ju min åsikt :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.