Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vårmarknad

  • Heisjo 26 april 2008

    Underbart
    Idag ska vi gå på årets första vårmarknad:D

    Ska bli så roligt med alla stånd av saker, karameller och karuseller för barnen! Jag bara älskar marknader!!

    Har ni någon favorit marknad??

    Min är helt klart Sjöbomarknad, den har allt!!
    Men idag är det Kävlinge marknad, och det är lite speciellt eftersom det är årets första.....

  • snuppajuppa 26 april 2008

    Ååå vad kul med marknad! :D
    Visst är det härligt att gå omkring bland alla borden o fynda...

  • tina62 26 april 2008

    Vi har Holmsjömarknad och det är så mysigt. Det är lite speciellt eftersom det är årets första marknad.

  • klockargarden 26 april 2008

    Jag brukar gå på Torsby marknad, men den infaller inte förrän i september. Det är tredagarsmarknad med tivoli, och räknas nog till en av de större marknaderna. Alltid slinker det väl med lite saker hem, för pengarna försvinner iallafall! Jag köper för det mesta roliga strumpor och så kryddor förståss(Y) När mitt barnbarn blir lite större ska vi åka karuseller och radiobil, det ska bli kul! Han är snart 2 1/2 år, och lite för liten än. Det finns en liten vårmarknad i Ekshärad också som jag brukar vara till. Den brukar vara i slutet av maj, så jag ska snart på marknad jag med.
    Är någon sugen på att göra egna marknadskarameller ( nougat ), så har jag receptet.:p
    Marknadskarameller

  • evaldo 26 april 2008

    Våran eller rättare sagt, min Sambos bästa margnad blir fredagsmarknaden i Torrevieja i Spanien. Det är en av spaniens största marknader. Hon kan löpa där i en fyra fem timmar bland allt trängsel, för det är otroligt mycket folk på den marknaden så jag brukar stanna hemma då.

  • cattis08 26 april 2008

    Så kul det låter med marknad! (Y)
    Jag längtar till Trosa markand som burkar infalla första lördagen i Juni eller första lördagen efter skolavslutningen. I år tror jag det är den 7 juni.
    Har stugan i Trosa och det är bara ett måste att varje år gå en sväng och se om man hittar något kul. Något dom haft de senaste åren är ett stånd med tunnbrödsklämmer med skagenröra, laxröra eller kräftröra. Blir det inget annat blir det i alla fall en sån klämma som bara är såååå god. Längtar redan :D

  • The_mama97mia 26 april 2008

    Oh jag avskyr stora marknader!!!
    Brukar gå på Finspångs marknad i slutet av maj. Har ibland åkt på ngn mer marknad i länet o upptäcker då att det är samma snubbar/gubbar/gummor/prylar....

  • bakakaka 26 april 2008

    Jag älskar marknader. Kan gå omkring där en hel dag. Favoriten är Lövmarknaden i Karlskrona, dagen före midsommarafton.

  • Babzan 26 april 2008

    Nu i helgen är det vårmarknad här i Enköping och vädret har varit helt underbart med ca 20 grader och strålande sol. Fast jag köpte ingenting som vanligt.:p

  • tulipan 27 april 2008

    Var åxå på vårens första marknad igår.. Holmsjömarknaden :-) för jävligt bara att man handlar så förbaskat mycket på marknaderna*s*

  • Ekorrungen 27 april 2008

    Här i Skövde har vi marknad sista torsdagen i varje månad, ibland går jag ner o tittar, beroende om ja har nåt annat ärende i stan

  • MammaIrene 27 april 2008

    Min man "knallade" innan vi träffades, nu är det svärmor som tagit över den rörelsen o åker runt på marknader o säljer strumpor. I bland har jag åkt med o sålt hantverk som jag målat, o även doftisar med Elvis o Volvo på o jibbitzar....
    Vikingamarknaden o strömstads marknad är klara favoriter, mycket folk på dom o man träffar massa man känner!
    En grej jag gillar mindre med marknader är dock de här stora ballongerna de säljer för 80 kr st o som barnen alltid tjatar om att de vill ha, jag tycker det är så onödigt eftersom det är ballonger o de går sönder....

  • farmoringer 27 april 2008

    Jag tycker också om marknader. Men just vårmarknad vet jag inte om jag går på. Vintermarknaden i Jokkmokk försöker jag åka till, den är rolig. Mycket att titta på. Mycket turister från när och fjärran. Höstmarknade i Lycksele brukade vi åka till ibland. Men det har blivit mindre och mindre där, tycker vi, så den är inte så rolig längre.

  • Okänd 27 april 2008

    Jag var på Orsa marknad igår och inhandla massa kryddor och torrmarinader.Köpte även tyg,sommarskor,kortärmade tröjjor och ett stort planterat skott av änglatrumpet.
    Sen åt vi pizza på bykrogen.
    Jag rekommenderar Junis kryddor(Y)(Y)(Y)

  • delikat 27 april 2008

    Skrivet av mama97mia den 26 apr 2008

    Oh jag avskyr stora marknader!!!
    Brukar gå på Finspångs marknad i slutet av maj. Har ibland åkt på ngn mer marknad i länet o upptäcker då att det är samma snubbar/gubbar/gummor/prylar....


    Jag håller med mama97mia! Är ingen vän av marknader. Alltid samma skräp, som man dessutom kan köpa billigare i vanliga affärer.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.