Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Varning!

  • kassy 1 april 2009

    Om någon har tänkt laga receptet "Saffrans- och Citronkyckling" från Allers nr 14 på sidan 49 se upp för mängden saffran. Det står 50 g saffran vilket ska vara 0,5 g.
    Allers har gått ut med en varning men jag vet inte om det når alla som köper lösnummer.
    Vidare från Allers: Saffran i så stora mängder kan vara direkt hälsofarligt!
    Berätta för vänner och bekanta.

  • Gnurf 1 april 2009

    Ja...kostnaden är ju ganska omfattande oxå....1500Kr bara för saffranet i kycklingen. Det passar man sig noga för...:o

  • kassy 1 april 2009

    :D Du har så rätt Gnurf, tänkte inte på att det faller inom det omöjliga kostnadsmässigt.
    Du ska ha tack för påpekandet det känns som om jag blivit lurad, men så är inte fallet, ha en bra dag :D(Y)

  • frucaos 1 april 2009

    Ja, det kan bli tokigt ibland. Såg i ett nr av matmagasinet att de hade skrivit att det skulle vara 50 muskotnötter i en äppelpaj - också direkt hälsofarligt. Men jag tror inte att någon hade ätit den pajen - fy vad det måste smaka!!

  • jimboz 1 april 2009

    Helvete !! jag som precis har köpt dubbel mängd av allting nu när släkten kommer på Söndag !

  • Gnurf 1 april 2009

    Bye bye Släkten....:D

    Skrivet av jimboz den 1 apr 2009

    Helvete !! jag som precis har köpt dubbel mängd av allting nu när släkten kommer på Söndag !

  • Eery 1 april 2009

    men det var ju folk som lagat pajen och blivit förgiftade:o
    bara att riva 50 stycken nötter borde få folk att tänka till...

    och som sagt förstår jag inte att dom fick i sig nått över huvud taget

  • Gnurf 1 april 2009

    Är det möjligt!?? 50st rivna muskotnötter i en äppelpaj!?? Undrar vilken volym det representerar egentligen....:D

    Skrivet av Eery den 1 apr 2009

    men det var ju folk som lagat pajen och blivit förgiftade:o
    bara att riva 50 stycken nötter borde få folk att tänka till...

    och som sagt förstår jag inte att dom fick i sig nått över huvud taget

  • kassy 1 april 2009

    :D:D Till Gnurf, frucaos,jimboz, Eery och till alla andra som ev kommer in på denna tråd.
    När jag läste detta i ett speciellt informationsblad tänkte jag enbart på att varna alla medlemmar i MK och deras vänner. Just nu känner jag mig lite dum :o men som jag brukar säga hellre en gång för mycket än en gång för lite. Kommer aldrig glömma denna 1:a april år 2009.
    Om vi inte hörs av, önskar jag er alla en riktigt trevlig Påsk. :D(Y)(L)

  • Gnurf 1 april 2009

    Ähhhh...det är ju Allers och Matmagasinet som ska känna sig dumma :) Du har väl ingenting att känna dig dum för :o Glad Påsk till dig oxå kassy (Y)

  • Eery 1 april 2009

    nej gör inte det!!! det var inte meningen att få dig att känna dig dum.
    som jag skrev så finns det folk som gör korkade saker bara för att det står i tryck eller sägs på tv

    din varning är befogad... även om jag hoppas att ingen tar sig råd att lägga ut 1500 spänn på saffran till en kaka. DET skulle kännas som slöseri

  • Gnurf 1 april 2009

    Recept är luriga. En bekants dotter skulle glad i hågen och mäkta stolt baka kladdkaka för första gången. Helt själv, med dörren till köket stängd för att inga obehöriga skulle lägga näsan i blöt. Efter 30min kom hon utspringande....

    "Mamma mamma Hjälp...det brinner i ugnen!!!"

    Hon hade skrivit av receptet fel, istället för 1,5tsk bakpulver hade hon tagit 1,5dl. Ni må tro att det var rejäl resning inne i ugnen.....:p

  • Eery 1 april 2009

    I rest my case:D

  • kassy 1 april 2009

    :D Känner mig inte dum i den bemärkelsen utan snarare skrattar jag åt mig själv tycker att det är en kul grej. Hoppas bara att jag har lärt mig att inte vara så ivrig nästa gång, bättre att tänka efter före än efter, men så är det ju också så att man inte kan lära gamla hundar sitta, så jag fortsätter nog att vara ivrig, det liksom går av bara farten.
    Ha det bra:D(Y)

  • Snoops 3 april 2009

    Jag tycker det är bra att du säger till!!! (Hur dumt det änn kan låta i förbifarten.)

    Det är inte alla som är medvetna om att en del varor som tas för givet i ens vardag faktiskt är farliga i för stora mängder. Muskotnöt, Kanel, saffran osv.

    Ha det bäst i påsk allihopa! (H)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.