Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vinter 2010

  • FruAst 31 januari 2010

    Eftersom vi här i södra Sverige upplever vår stabilaste och i viss mån kallaste snövinter på flera år tänkte jag att vi kunde passa på att kolla om vi Matklubbare bara lagar mat eller om vi är i naturen och motionerar bort något.

    Igår tog jag mig en skidtur, inte så långt bara några några km. För oss här var det kallt -15. Barnen åkte pulka. Det var en sån vacker dag med den vita snön och solen som sken.

    Vad gjorde Ni?

  • Mistys 31 januari 2010

    Var ute och promenerade i solen. Gjorde fel vägval. Gick runt Gamla Uppsala högar och det visade sig att det inte var plogat eller upptrampat som vi trodde. Pulsade fram och var skyblöt av svett vid hemkomsten, men skönt var det trots 14 minusgrader (L)

  • lena4 31 januari 2010

    Igår blev det en promenad, inte så långt för jag är dunderförskyld.

    Annars åker vi pulka varje dag i veckan för jag jobbar med barn.

  • Countrygirl 31 januari 2010

    Jag hatar snön! (N) Längtar efter våren! Men måste hålla med om att det är bättre att det ligger snö kvar, när jag nu bor i fel land, än att det slaskar hela vintern.

  • kantomen 31 januari 2010

    Äntligen vinter för oss i "södra" sverige.
    Skönt att det inte är samma väder året runt, med 10+ och regn.

    Vi åker mycket pulka, vi har en backe på tomten som är perfekt nu när barnen inte är så stora.
    Vi har också en liten tjärn 100 meter från tomten där vi åkt mycket skridsko.

  • ros 31 januari 2010

    :)Jag gick en skön promenad i går i 12 minusgrader i strålande sol och gnistrande vit snö(Y)

    Men nu längtar jag efter våren:D

  • 123Linnea 31 januari 2010

    Jag var ute och gick på Vänern, i solen och alla minusgraderna. Ingen hade gått där förut så det var rejält pustigt att pulsa fram! Jag tänkte på hur duktig jag var som motionerade, repeterade min franska tillsammans med mp3:n och var allmänt nöjd när jag kom hem till nybryggt kaffe!

  • FruAst 31 januari 2010

    Häftigt med Vänern.

    Idag blev det en promenad på 45 minuter. Fick gå efter ungarna på ponnyerna så om något skulle hända fanns jag på plats på en kort stund. Idag var vädret inte lika skönt. Några snöflingor och kallt!!!

  • FruAst 7 februari 2010

    Den här helgen är det lite skönare väder här i södra Sverige bara -4 och lungt. (Ovanligt för oss som bor på slätten.) Igår tog jag mig en skidtur först bort via plogad väg till grannen som hade gjort egna spår runt en åker. Ett par km där och sen spårade jag själv på skaren ca 500m. Det var 10cm snö på skaren så det blev jobbigt innan det var klart. Sen satt det bra med lite lördagsmys! (Y)

  • Mistys 7 februari 2010

    Idag har vi fantastiskt väder i Uppsala. Gårdagen var så där, men idag skiner solen från klarblå himmel. Lagom kallt och mycket snö. Få se hur man kan ta tillvara dagen (L)

  • FruAst 7 februari 2010

    Idag har vi åkt skidor och skridskor. Ett par kompisar hade fixat med SPORTSÖNDAG. Det innebar skottad damm att åka skridskor på. Skidspår fanns över åkrarna upp till en mil för de rikigt hurtiga, för oss lite lagom dög 2,5 km X2 rätt lagom. Grill fanns att tillgå. Det var både socialt och motion på samma gång. Så kan det vara här på landet.

  • Mistys 7 februari 2010

    Skidåkning blev det idag.......i solen. Tyvärr verkar Uppsala kommun inte gilla skidåkare för det var inte spårat någonstans ( utom elljusspåren ) men vill man ge sig ut i naturen, även populära friluftsområden får man spåra själv. Så motion i djup snö fick vi iallafall och en trevlig kaffepaus i solen :)

  • FruAst 21 februari 2010

    När jag startade den här tråden tyckte jag fortfarande att vintern var rimlig. Nu har det snöat hos oss i två dygn i sträck och blåst och svinkallt. Vi har i princip varit insöade i 2 dagar. Kommer bara ut och in hemifrån med traktor och snöslunga framför. Jag handlade ordenligt i fredags så att jag klarar mig men det blir trist i längden. Det går inte att få näsan utanför dörren. Motionen blir snöskottning, måttligt kul!!! Det blir ingen skidåkning igen förrens det har mojnat och det inte driver igen hela tiden. Som sagt tur att man inte behöver åka någonstans.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.