Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vitlöksbröd

  • MammaModesty 8 januari 2008

    Vitlöks bröd är ju så himla supergott... (Y)jag kollade lite i recepten och såg några goda varianter, passade på att lägga in mitt egna enkla recept på vitlöksbröd men då jag hittat på detta bröd själv efter en London resa där vi fick liknande bröd så blev jag lite osäker om jag var luddig i beskrivningen... är den svårförstådd?:o

    Ingredienser
    1 förp baugetter (mini eller långa efter smak) ej färdiggräddade ex ICA:s el liknande
    50 gr smör
    1-2 vitlöksklyftor
    persilja (om man vill, fryst går utmärkt)
    2 stycken runda mozzarella ostar eller annan ost (då riven eller rullad i skivor)

    Gör så här
    smält smöret och blanda i finhackad vitlök och ev persilja
    skär en skåra med kniven lite på sned längs hela baugetten och gör en likadan en bit ifrån så du kan plocka bort en "trekant" det ska bli en fördjupning till ca mitten av brödet som är bredare upptill än i botten pensla fördjupningen med vitlökssmöret och fyll igen med mozzarella ost eller annan ost om du tycker bättre om det.
    grädda brödet enligt anvisning på paketet. Skär i bitar om det är en lång baugette

    ät och njut

    hur gör ni erat favoritvitlöksbröd?

  • ikah 8 januari 2008

    Är lat så det blir färdiga vitlöksbröd.:D

  • Hjotrongull 8 januari 2008

    Jag brukar använda färdigskivad franska med vallmofrö, smörgåsmargarin blandat med pressad vitlök, riven ost och sist toppar jag med pizzakrydda. När bröden varit inne i ugnen delar jag varje macka i två trekanter. Strykande åtgång utlovas....

  • Okänd 8 januari 2008

    Samma som ikah,färdigköpta

  • farmoringer 8 januari 2008

    Färdigköpta här också..

  • 8 januari 2008

    färdigköpta! gärna med sånt där vitlökssmör i, så gott!(Y):p

  • ikah 8 januari 2008

    Finns det någon som skulle ha recept på vitlöksbaguetter som man bakar helt från början och kanske kunde frysas ogräddade?

  • Lilljeppe 8 januari 2008

    Färska färdigköpta med en tjock rand med vitlökssmör i mitten. Den är supergod

  • ikah 8 januari 2008

    Det är sådana jag brukar köpa men tänkte baka själv från grunden.:D

  • anluk 8 januari 2008

    Färdigköpt här oxå.

  • evaldo 8 januari 2008

    Vitlöksbröd är ju toppen.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.