Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Blue village i Gerani, Kreta

  • Bryggbagarn 26 juli 2010

    Vi ska åka till Kreta i september och ska bo på blue village med all inclusive. Någon annan som varit där? Vad kan du säga om maten? Hur fungerar det? Service?

  • Roskerstin 26 juli 2010

    Vi kollar alltid reslust.se där finns det för det mesta lite tips från människor som varit på just det resmålet du ska åka till. Här kommer länken:

    http://www.reslust.se/europa/grekland/kreta/gerani

  • Bryggbagarn 26 juli 2010

    Tack för tipset! Har kollat sidan men det stod inte mycket, tyvärr!

  • The_mama97mia 26 juli 2010

    Jag har inte varit precis där, men förra året testade vi All Inclusive för första gången. Det fungerade helt super! På det hotellet vi bodde hade man en stor resturang, men också två temaresturanger. Det stod tydligt angivet vilka tider som vad var öppet. Suveränt smidigt när man reste med barn, bara gå o hämta glass o dricka o pizza slice när dom blev sugna.

    I år snålade jag o det blev en restresa utan All Inclusive, det gick det med.

  • chrisq 26 juli 2010

    :DDdu behöver inte va orolig har varit där massvis med ggr inte alltid all inclusive men det är toppen om man är fler allt bara funkar ät drick o var glad o jag älskar kreta visserligen olika ställen på ön men 17 ggr har jag varit där men ibland vill man bara ut o röja o äta o då blir det annat ha en fin resa o tur med vädret {messed}

  • Bryggbagarn 26 juli 2010

    All inclusive låter ju bra! Är lite orolig för min dotter som inte tål ägg, hur vet man vad hon kan äta, språkkunskaperna är ju inte på topp!?

  • mariec 27 juli 2010

    Grattis till ert val av Kreta. Vi åker om 3 veckor till Platanias, ligger bara en liten bit från ert hotell. Det är 3 gången vi är på Kreta. Tycker att maten är bättre, billigare än på Mallorca + att befolkningen är mycket trevligare. Hoppas ni får en trevlig resa!

  • The_mama97mia 27 juli 2010

    Skrivet av Bryggbagarn den 26 jul 2010

    All inclusive låter ju bra! Är lite orolig för min dotter som inte tål ägg, hur vet man vad hon kan äta, språkkunskaperna är ju inte på topp!?


    Om jag vore du skulle jag höra med personalen på resmålet, är det Fritidsresor? D¨å brukar man ha tjänsten Guide onLine. Hör med dom om önskemål/allergier ang maten.

    DÄr jag var (i Bulgarien) stod det ofta en liten skylt som beskrev vad det var som serverades, men det är ju inte som här att det står glutenfritt, laktosfritt m.m.

  • Bryggbagarn 27 juli 2010

    Tack, tipset om Guide on line var ju bra, ska absolut kolla detta! Låter som att ni som skrivit varit nöjda med resmålet Kreta även om ingen varit just på vårt hotell.

  • mariec 28 juli 2010

    I Platanias, mot Gerani, havssidan finns en italiensk restaurang på andra våningen. Kommer inte ihåg vad den heter, är lite "exklusive" men vilken mat. Har varit där två år, och kommer att gå dit i år igen. Att rekommendera *********

    Ha det så underbart trevligt, ses kanske där?

  • Bryggbagarn 28 juli 2010

    Italiensk låter trevligt! Kanske kan vi testa den restaurangen, åker i mitten på september.

  • mariec 28 juli 2010

    Tyvärr, vi åker om 2 ½ vecka.....

  • mariec 5 september 2010

    Hemma igen. Restuarangen heter Zefferanos, eller något liknande Zeffrano. Underbart god mat.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.