Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bra restaurang i Örebro

  • Lenkan 13 juli 2009

    Jag ska bjuda min man på en liten miniresa till Örebro nästa måndag för att fira bröllopsdag. Vi ska spendera dagen på Gustavsviksbadet och natten på Clarion Hotel. På kvällen tänkte jag att vi skulle gå ut och äta gott på nån bra och prisvärd restaurang. Helst italienskt (läs inte pizza) eller steakhouse. Är det någon som har bra förslag?

  • Lenkan 13 juli 2009

    Ingen?

  • wiklund73 14 juli 2009

    Jensens Böfhus eller Al forno (tror jag den heter ,ligger på drottningg.). Vill man äta asiatiskt så rekomenderar jag Saigon och Shanghai.

  • The_mama97mia 14 juli 2009

    sorry, kan inte hjälpa, jag började skriva medd men insåg att det inte var till ngn hjälp
    Clarion hotel vet jag inte var det ligger, nämligen, jag tänkte på det hotellet som är precis vid badet?

  • Lenkan 14 juli 2009

    Det är inte riktigt det hotellet, Clarion ligger på Kungsgatan. Men restaurangen måste inte ligga inom gångavstånd från hotellet, vi har bil :)

  • kross 14 juli 2009

    La Pampa har jättegod mat(Y)

  • redd 15 juli 2009

    Efesos är troligen örebro's bästa resturang. Grekisk mat. Dock alltid fullt och ganska hög ljudnivå. Nära till Clarion, 3-4min gångavstånd. Måste bokas normalt.

    Coco thai är en asiatisk resturang som har en trevlig buffe där man plockar råvarorna själv sedan wokar kocken det. God mat där man vet vad man får, lugnare. 10min gångavstånd från Clarion.

    Båda kostar runt 180:- + dryck tror jag.

    Lunchen kan med fördel ätas på wobbler som har en bra salladsbuffe före maten som även den är god.
    (fast det blir ingen lugn lunch, full rush under lunchen)

  • maithab 15 juli 2009

    Jag vet att smaken är som baken men jag skulle helt klart rekommendera Wongs. Jag hittar två adresser dit, du kan ju kolla in båda. På en av dem finns karta om man klickar på adressen.
    www.wongs.se
    http://wongs.gastrogate.com/
    Detta är en restaurang med blandad asiatisk mat (inte en traditionell Kina-restaurang). Nu var det ju visserligen Italienskt ni hade tänkt er och då är det ju en bit ifrån :-) (vitsigt va)
    Lycka till!

  • Lenkan 15 juli 2009

    Efter att ha kikat på era förslag så har jag bestämt mig La Pampa. Såg riktigt gott ut och vettiga priser är det också!
    Tack för allas hjälp! (Y)

  • Eery 23 november 2009

    puffar lite. tanken är att jag och gubben ska åka till Örebro och bjuda hans lillasyster på födelsedagsmiddag. har fått tips om Karma, Indigo och Ågatan 3

    är det nån som vart där?

  • frulaurin 24 januari 2010

    Kan varmt rekommendera Slottskällaren som ligger i anslutning till Elite Stora hotellet. Fantastiskt god mat!

  • jimboz 24 januari 2010

    Skrivet av Lenkan den 15 jul 2009

    Efter att ha kikat på era förslag så har jag bestämt mig La Pampa. Såg riktigt gott ut och vettiga priser är det också!
    Tack för allas hjälp! (Y)


    Satans järnspikar va sugen jag blev på La Pampa nu . Du gör nog ett perfekt val för dig och maken :)
    Tittade på deras meny och kommer inte kunna sova nu..
    Inte speciellt dyrt och man kan välja tillbehör efter smak.
    Beställ en 300 grammare Entrecote och skicka upp till Sthlm så fort som möjligt.
    http://www.lapampa.nu/

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.