Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Island?

  • tigerlilly27 2 juli 2009

    Ska åka till Island och Rejkjavik om några veckor. Några tips på bra resturanger el annat jag inte får missa när jag är där?

  • NicolinaZ 2 juli 2009

    Lyckans dig! Island är häftigt! Jag var där för ett knappt år sedan i september och hittade då stället Icelandic Fish&Chips, som ligger rätt nära hamnen. Litet enkelt ställe med ett helt härligt koncept: Färsk fisk, doppad i speltsmet och friterad. Till detta kan man välja underbart krispig klyftpotatis eller olika salladsalternativ. Man beställer vid disk. Allt är gott, modernt och fräscht. Dessutom var prisnivån riktigt rimlig, vilket ju inte är fallet på alla isländska krogar... Hoppas den finns kvar! Lycklig resa!

  • tigerlilly27 2 juli 2009

    Tack så mycket!
    Ska absolut prova den eftersom jag kommer vara i hamnen och åka båt så kan det vara lagom lunchpaus (Y)

  • The_mama97mia 2 juli 2009

    Lyckliga du!
    Så länge sen jag var där, men ett tips är - ha gott om plats i resväskan, för snyggare tröjor hittar man ingenstans. Alafoss....
    Jag åt liksom mest på jobbet när jag var där, men hos den familj jag bodde hos fick jag den bästa lammsteken jag nånsin ätit.... Jösses, så gott. Så testa lamm om du går ut o käkar.
    Ha det toppen!
    Hoppas du får resa runt i sveit och se lite med. Stora Geysir, Gullfoss, Hvalfjördir, Blå lagunen får du inte missa heller...
    Bléss!

  • Taktur 2 juli 2009

    Pärlan son ligger på kullen vid inrikesflygplatsen är en 10 poängare. Det är 6 stora cisterner som förser Reykjavik med varmvatten och uppepå har de byggt en restaurang med glaskupol. Kupolen är fast men där man sitter o äter roterar ett varv på 2 timmar. Härlig utsikt och GOD mat.

  • Gulligulan 2 juli 2009

    Skrivet av Taktur den 2 jul 2009

    Pärlan son ligger på kullen vid inrikesflygplatsen är en 10 poängare. Det är 6 stora cisterner som förser Reykjavik med varmvatten och uppepå har de byggt en restaurang med glaskupol. Kupolen är fast men där man sitter o äter roterar ett varv på 2 timmar. Härlig utsikt och GOD mat.


    Men vad du än gör!! Beställ INTE hajfensoppa :(
    Jag var iof inte gammal när jag åt det, men usch vad det smakade illa.
    Helleflundra är en annan sak du kan prova :) Det är bäst på island :)
    Torkad fisk är mumsigt om du tuggar och tuggar o tuggar :) Smaken som kommer efter en stund är.. MUMMA!
    Fast, sen är jag ju en islänning, så, smaken faller kanske naturligt i min mun?!

  • tigerlilly27 3 juli 2009

    Tack för tipsen :)
    Ingen risk att jag beställer hajfensoppa....

    Tänker däremot äta mycket fisk!
    Låter som att man borde prova restaurangen med glaskupolen (Y)

  • margrethalldora 8 juli 2009

    Inte glöm:pma ,,bæjairns bestu "pylsur en liten shop var du kan kjöpe kurv.!:p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.