Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Restauranger i Malmö

  • bakakaka 24 november 2008

    Ska gå ut och äta för att fira en födelsedag nästa gång vi är i Malmö. Är det någon som kan rekomendera någon restaurang? Något prisvärt ställe, för vi blir ganska många. Tackar på förhand.

  • essim 24 november 2008

    Mando (går ej att beställa bord), Restaurang Ribersborg (väldigt gott och prisvärt men ligger inte centralt) , Casa Mia, Perssons Kök (litet ställe, ni kanske blir för många) , La Concert, Jensens Boefhus, Elysée (gammalt favoritställe) , Yasso (grekiskt), Det finns massor men dessa är ställen som jag gillar.
    Hoppas ni får en trevlig kväll i Malmö!:D

  • Miffy74 1 februari 2009

    Jag bor inte själv i Malmö men har en klar favorit. Mitt absolut bästa tips är att äta den stora & helt fantastiska buffén på St Marcus vinkällare som ligger på Statt Hamburggatan nära Gustav Adolfs torg. Första gången jag var där höll jag på att svimma då jag fick se all den mat som stod uppdukad...och för att inte tala om dessertbordet. Jag anser att detta är det ultimata om man vill ha en fantastisk matupplevelse utöver det vanliga samt i en lugn, mysig miljö med bra service. I samma kvarter finns även andra restauranger som jag har hört ska vara bra. Casa Mia på gågatan nära Lagerhaus har oxå jättegod italiensk mat. Lycka till!

  • Maithai 1 februari 2009

    Om man vill ha lite exotiska smaker rekommenderar jag den thailändska restaurangen Krua Thai vid möllevången. Mkt mat för pengarna. Vill man betala lite mer för service och atmosfär finns det en thailändsk restaurang vid Värnhem som heter Korrapong på drottninggatan.

    En klassiker är annars Elyssé ligger i samma kvarter som s:t Marcus vinkällare. En specialité är fondue inkl en salladsbuffé a la 80-tal, goda såser, pommes och vitlöksbröd. Specialpris på måndagar.

    Annars är tidigare förslag helt ok också. Hoppas att ni får en trevlig födelsedag:) Lycka till!

  • EricDiedrichs 31 mars 2009

    Det finns en riktigt härlig Indisk restaurang vid Möllevångstorget! Restaurangen heter Indian Haweli ochligger på Södra Förstadsgatan 88

    Mycket god mat till bra pris!

  • lazzo73 10 juli 2009

    Det mest prisvärda ställena i Malmö som server god & vällagad mat tycker jag är Moccasin och Atmosfär. Riktigt bra mat till schyssta priser - båda har huvudrätter för under hundralappen.

    Ett tips är annars att kolla på sajten finsmakare.nu - kolla in deras budgetalternativ I Malmö:
    http://finsmakare.nu
    (Y)

  • The_mama97mia 7 december 2009

    *PUFF*
    Jag ska på kurs i Malmö nästa vecka, ska bo på Hotel Mayfair vid Stortorget? Har ingen kunskap om Malmö. Tips om var jag kan hitta schyssta kartor på nätet, var kan jag käka lunhc o middag, är det nära till ngt shoppingcentra?
    Alla tipsmottages tacksamt.

  • AnneNi 7 december 2009

    Vad kul! Lunch rekommenderar jag att du äter på Jensens Böffhus. Jag brukar äta 150 g kyckling för 49 kr. Supergott och bra pris! Det är en perfekt portion för mig tycker jag men vill du ha mycket mat kan du beställa till extra sås och potatis (10 kr st). Där ifnns även andra rpisvärda rätter, men kycklingen är min favorit.
    Köpcentran finns det så det räcker och blir över... Närmast är Hansacompaniet och Hansagallerian som ligger till vänster om du går på gågatan från Stortorget till Gustav Adlofs torg. Fortsätter du en bit till så kommer du såsmåningom till Triangeln (det är en bit till men tar kanske max 10 minuter). Annars är det mysigt att bara gå i affärerna längs gågatan och däromkring nu när det är julfint överallt.
    Om du går på gågatan mot Gustav hittar du även affären Tiger direkt på vänster sida (alltså precis i början av gatan). Där finns en hel del kul prylar till bra pris (allt kostar 10, 20,30 kr från början kostade allt 10 kr...) Vid Triangeln ligger Systrarna Grene som också är en mysig prylaffär med en hel del saker till bra priser.
    Hoppas du fick något användbart tips... :-)

  • jas65 7 december 2009

    Mamma mia vad kul att du kommer till Malmö. Berääta vilket datum så kanske vi kan ses här nere.
    Mvh
    Anders

  • Petriz1 7 december 2009

    Elyssé är det samma ställe som hette Natalie för lääääänge sen?
    Var där å åt för nästan 100 år sen känns det som, men banansåsen till fonduen, mmmmmmm(Y)

  • boz1965 7 december 2009

    Skrivet av EricDiedrichs den 31 mar 2009

    Det finns en riktigt härlig Indisk restaurang vid Möllevångstorget! Restaurangen heter Indian Haweli ochligger på Södra Förstadsgatan 88

    Mycket god mat till bra pris!


    Det vet jag vilken du menar - kanongod mat och rimliga priser.

  • bernit 7 december 2009

    Skrivet av Miffy74 den 1 feb 2009

    Jag bor inte själv i Malmö men har en klar favorit. Mitt absolut bästa tips är att äta den stora & helt fantastiska buffén på St Marcus vinkällare som ligger på Statt Hamburggatan nära Gustav Adolfs torg. Första gången jag var där höll jag på att svimma då jag fick se all den mat som stod uppdukad...och för att inte tala om dessertbordet. Jag anser att detta är det ultimata om man vill ha en fantastisk matupplevelse utöver det vanliga samt i en lugn, mysig miljö med bra service. I samma kvarter finns även andra restauranger som jag har hört ska vara bra. Casa Mia på gågatan nära Lagerhaus har oxå jättegod italiensk mat. Lycka till!


    St Marcus är en favvis :p:p

  • bernit 7 december 2009

    Skrivet av mama97mia den 7 dec 2009

    *PUFF*
    Jag ska på kurs i Malmö nästa vecka, ska bo på Hotel Mayfair vid Stortorget? Har ingen kunskap om Malmö. Tips om var jag kan hitta schyssta kartor på nätet, var kan jag käka lunhc o middag, är det nära till ngt shoppingcentra?
    Alla tipsmottages tacksamt.


    Brukar alltid bo på MayFair men det ligger väl inte på Stortorget ?! Ligger det inte på Adelgatan ? I alla fall om det samma hotel som jag bor på 15 ggr per år så är det ett hotell i min smak med både bra frukost och numera även bra kvällsrestaurang.:p:p:p

  • The_mama97mia 7 december 2009

    Skrivet av bernit den 7 dec 2009

    Skrivet av mama97mia den 7 dec 2009

    *PUFF*
    Jag ska på kurs i Malmö nästa vecka, ska bo på Hotel Mayfair vid Stortorget? Har ingen kunskap om Malmö. Tips om var jag kan hitta schyssta kartor på nätet, var kan jag käka lunhc o middag, är det nära till ngt shoppingcentra?
    Alla tipsmottages tacksamt.


    Brukar alltid bo på MayFair men det ligger väl inte på Stortorget ?! Ligger det inte på Adelgatan ? I alla fall om det samma hotel som jag bor på 15 ggr per år så är det ett hotell i min smak med både bra frukost och numera även bra kvällsrestaurang.:p:p:p


    Tack bernit! Jo riktigt, det ligger på Adelgatan VID stortorget trodde jag haha, kurslokalen ligger på Stortorget och som du förstår kan jag inte Malmö alls, men tryggt att veta!

  • bernit 7 december 2009

    Vet inte hur du tar dej till Malmö men är det med tåg så är det bara att korsa N:a Vallgatan sedan är det nästa gata - 3 min från stationen

  • dillan 17 juli 2010

    Skrivet av Petriz1 den 7 dec 2009

    Elyssé är det samma ställe som hette Natalie för lääääänge sen?
    Var där å åt för nästan 100 år sen känns det som, men banansåsen till fonduen, mmmmmmm(Y)


    Nä, Natalie slogs ihop med Pers krog i limhamn för många år sen.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.