Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Restaurangtips

  • svensbyn 12 januari 2009

    (L)Vi åker till våran huvudstad på mini bröllopsresa. Är det någon som kan tipsa om en mysig och god restaurang. Paganini har jag hittat i gamla stan. Har någon provat det?

  • Hannixen 12 januari 2009

    Skrivet av svensbyn den 12 jan 2009

    (L)Vi åker till våran huvudstad på mini bröllopsresa. Är det någon som kan tipsa om en mysig och god restaurang. Paganini har jag hittat i gamla stan. Har någon provat det?


    Vad är ni intresserade av för mat, jag tycker libanesikst är mysigt. eller koh phangan kanske.

  • svensbyn 12 januari 2009

    Vi tycker nog om all mat men är nog ändå mest för en gog köttbit . Om man har vägarna förbi koh phagnan passera det och vik in på Bara vi... Hur MYYYYSIG som helst.

  • matnjutaren 12 januari 2009

    kolla in denna länken...

    http://www.reco.se/popular/localPage.seam

    Ett litet tips bara..:)

  • Hannixen 12 januari 2009

    Skrivet av svensbyn den 12 jan 2009

    (L)Vi åker till våran huvudstad på mini bröllopsresa. Är det någon som kan tipsa om en mysig och god restaurang. Paganini har jag hittat i gamla stan. Har någon provat det?


    Texas longhorn kanske, men det är kankse inte mysigt. fast det beror ju på vad man menar med mysigt förstås... gott är det i alla fall.

    Jimmys steakhouse har jag hört är gott, men där har jag itne vart själv.

  • safir74 12 januari 2009

    Skrivet av svensbyn den 12 jan 2009

    (L)Vi åker till våran huvudstad på mini bröllopsresa. Är det någon som kan tipsa om en mysig och god restaurang. Paganini har jag hittat i gamla stan. Har någon provat det?


    T.G.I Fridays på Birger Jarlsgatan rekommenderar jag varmt. Deras Baby backribs med pommes, coleslaw och barbercuesås...YUMMI(Y):D(L)

  • Roskerstin 12 januari 2009

    Jensens biffhus, på Drottninggatan är inte dumt heller, mycket hög klass på köttet och trevlig service och glassbuffé till efterrätt om man väljer det. Kan vara svårt att få bord, man bör nog boka. Kön kan vara lång. Annars en klassiker i Stockholm är ju Gondolen, men underbar utsikt över Stockholm och som ligger vid Slussen. Ha det så trevligt i storstan. M V H Kerstin

  • Okänd 12 januari 2009

    Om ni går på Paganini kommer ni inte att bli besvikna!
    Garanterat.
    Talar ni sedan om att det är en bröllopsresa kommer ni att få överraskningar i form av musik vid bordet!
    Jag var där för ett par år sedan och blev bjuden till Paganini på kvällen.
    En upplevelse som fortfarande sitter i!
    Ha en skön resa!
    Janne-G

  • Nettan75 13 januari 2009

    Tycker man om medeltida käk finns det (eller fanns för 3 år sen iaf) ett litet hak i gamla stan, kommer för mitt liv inte på vad det heter, man går ner i en källare som är ganska liten men mysig. De serverar mat från restaurangen ovanför, men man får äta som de gjorde "back then" =)

    Sånt får mig att bli lycklig, men kanske inte passar alla =)

  • svensbyn 13 januari 2009

    HAr hittat en restaurang på biblioteksgatan som heter zinkgrill. Låter smurfigt någon som testat?:p

  • Wombat04 13 januari 2009

    En Stockholmskompis till mig ber mig tipsa om Portofino på Södermalm, vilket han säger är en perfekt bröllopsrestaurang med fantastiskt god mat. Om ni ska på bröllopsresa är en "italienare" ett måste, säger han. Länken kommer här:

    http://portofino.portocervo.se/

  • skensta 14 januari 2009

    Jag har ett tips!Gå in på eniro och välj Gula sidorna.Därefter skriver du in restauranger och stockholm.Vips så har du hela Sthlms utbud och många har skrivit omdömen vad de tyckt om besöket.Kanske blir mycket läsning men värt ett försök.Lycka till(Y)

  • Maahl 14 januari 2009

    Jag tycker ni ska gå på Melker Anderssons nyrenoverade Grill på Drottninggatan. Det är supergod mat och helgalen inredning. http://www.grill.se/sida.asp

  • Maahl 14 januari 2009

    En annan av Melkers krogar är Le Rouge, har aldrig varit där själv men så fort jag får tillfälle o känner mig rik så ska jag gå dit! http://www.lerouge.se/

  • jimboz 14 januari 2009

    Här har du det mesta samlat på ett ställe. Tyvärr är jag dålig på att rekommendera något ställe, men denna länk kan du ha nytta av i framtiden då det är lätt att hitta olika kulturers maträtter på denna sida.

    http://www.alltomstockholm.se/Lopsedeln.aspx?kid=1

    (Y):p:):D

  • Hannixen 14 januari 2009

    Skrivet av Nettan75 den 13 jan 2009

    Tycker man om medeltida käk finns det (eller fanns för 3 år sen iaf) ett litet hak i gamla stan, kommer för mitt liv inte på vad det heter, man går ner i en källare som är ganska liten men mysig. De serverar mat från restaurangen ovanför, men man får äta som de gjorde "back then" =)

    Sånt får mig att bli lycklig, men kanske inte passar alla =)


    Det är sjätte tunnan. Ett bra ställe som itne är jättedyrt heller och har lite underhållning och grejer.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.