Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Wij trädgård

  • lenajeanette 13 juli 2008

    Var på en utflykt till Ockelbo och besökte Wij trädgård. Besökets höjdpunkt var när vi åt lunch på Wijs Trädgårdskök.
    Det var en härlig vegetarisk buffé, det fanns även lax o kyckling för de som önskade.

    Buffén var verkligen en fröjd för ögat och gom. Både varma och kalla rätter, en soppa att starta med, samt gott hembakt bröd och ett par olika rejäla ostar.

    Kronan på verket var en god hembakt kaka med jordgubbskompott.

    Efter mat och kaffe kunde vi strosa omkring i den underbara rosenträdgården som var belägen strax utanför resturangen. Fler än 200 olika sorter som växte och frodades. Vilken doft!!! Vilken fröjd för ögat!!!


    Jättekul om fler kan rekommendera bra matställen när ni är ute och åker i sommar.

    Fortsatt trevlig sommar önskar Lenajeanette

  • monac 14 juli 2008

    åh där måste vi stanna när vi ska neråt landet mot skåne om ett par veckor!!!! Lät helt i min smak:D

  • FarmorMaya 14 juli 2008

    Här kommer det ett tips från Jämtland.
    Ni som reser västerut från Östersund, ca 10 mil.
    Här finns en riktig "Guldgruva" för den som gillar ekologiskt odlat.
    Deras buffé är bara så god. (Y)(Y)(Y)

    http://www.kretsloppshuset.com/

    Välkommen till Jämtland hälsar
    (L)FarmorMaya (L)

  • irene43 14 juli 2008

    min dotter har jobbat flera somrar på Wij trädgårdar och fick nästan jobba ihjäl sig 10-11 timmar per dag utan möjlighet att ta rast och jättedåligt betalt..även om trädgården är fin så uppväger det inte allt

  • lenajeanette 14 juli 2008

    Skrivet av monac den 14 jul 2008

    åh där måste vi stanna när vi ska neråt landet mot skåne om ett par veckor!!!! Lät helt i min smak:D


    Hmmm Monac, hur har du det med geografin???:o:D

  • safira 14 juli 2008

    Gillar ni Wij Trädgård så ska ni även stanna på Atelje Lars-Ors Konst och trädgård som ligger 6 km utanför Ockelbo.(Y) De var med på Lands Öppna trädgård. Där finns det kaffe och hembakt, billigt:p(Y)

  • Vivoplena 14 juli 2008

    Skrivet av lenajeanette den 14 jul 2008

    Skrivet av monac den 14 jul 2008

    åh där måste vi stanna när vi ska neråt landet mot skåne om ett par veckor!!!! Lät helt i min smak:D


    Hmmm Monac, hur har du det med geografin???:o:D


    Det beror väl på var hon bor (vilket hon inte har angivit vad jag kan se...)?

  • lenajeanette 14 juli 2008

    Skrivet av Vivoplena den 14 jul 2008

    Skrivet av lenajeanette den 14 jul 2008

    Skrivet av monac den 14 jul 2008

    åh där måste vi stanna när vi ska neråt landet mot skåne om ett par veckor!!!! Lät helt i min smak:D


    Hmmm Monac, hur har du det med geografin???:o:D


    Det beror väl på var hon bor (vilket hon inte har angivit vad jag kan se...)?


    Monac är min syster, vi bor i samma stad, det var menat som ett skämt.....:D Tonen kan vara rå men hjärtlig om du förstår vad jag menar.

  • monac 15 juli 2008

    förlåt...blandade i hop..sorry! ska läsa på bättre i atlasen innan jag svarar på ett inlägg!!!!:'(
    kul med tips...är det någon som har några tips...neråt landet? så får ni gärna tipsa här!!!
    vi ska nedåt kristianstad om ett par veckor..kanske något kul på vägen gärna som barn kan uppsakatta oxå som inte kostar en halv förmögenhet...
    sommar hälsn.//Monac

  • systeryster 15 juli 2008

    Skrivet av lenajeanette den 13 jul 2008

    Var på en utflykt till Ockelbo och besökte Wij trädgård. Besökets höjdpunkt var när vi åt lunch på Wijs Trädgårdskök.
    Det var en härlig vegetarisk buffé, det fanns även lax o kyckling för de som önskade.

    Buffén var verkligen en fröjd för ögat och gom. Både varma och kalla rätter, en soppa att starta med, samt gott hembakt bröd och ett par olika rejäla ostar.

    Kronan på verket var en god hembakt kaka med jordgubbskompott.

    Efter mat och kaffe kunde vi strosa omkring i den underbara rosenträdgården som var belägen strax utanför resturangen. Fler än 200 olika sorter som växte och frodades. Vilken doft!!! Vilken fröjd för ögat!!!


    Jättekul om fler kan rekommendera bra matställen när ni är ute och åker i sommar.

    Fortsatt trevlig sommar önskar Lenajeanette

    Roligt att någon gör reklam för ett turistmål i Gästrikland.
    Själv har jag skamligt nog inte varit dit ännu.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.