Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Efterlysning

  • irrevirre 27 juni 2008

    I och med ämnet barnprogarm kom jag att tänka på en film jag såg på TV i mitten på 70-talet. Minns någon annan den. Jag skulle ge mycket för att få se den igen.

    Det handlade om två tjejer som råkade träffas och blev vänner. En av dem började jobba som nanny i ett stort hus. Varje kväll slutade med att hon blev utkastad men hon minns inget förren hon åter stoppade in en karamell i munnen, en karamell som hon hade haft i mun när hon blev utkastad.
    Till slut följe väninnan med in och hon fick se allt som hände därinne (barnamord tror jag) och lyckades hindra det och bryta repeterandet. Det var så spännande så jag är fortfarande tagen av denna film. Jag vet inte varför men jag tror den hete något som " På båttur med .... " vilket inte allas passar in. Det kan ju vara fel.
    Helt paralyserad av denna film var jag i alla fall och jag glömmer den aldrig!

  • grill 27 juni 2008

    Jag kan inte komma på vad det kan vara känner inte igen det...Har du sökt på tex google.hoppas du får ett svar snart..:p

  • tina62 28 juni 2008

    Känner igen det du berättar men namnet kommer jag inte på. Har mailat syrran hon kanske minns!

  • irrevirre 28 juni 2008

    Skrivet av tina62 den 28 jun 2008

    Känner igen det du berättar men namnet kommer jag inte på. Har mailat syrran hon kanske minns!


    Det vore helt fantastiskt!!!

  • popik 15 september 2008

    Prova en efterlysning på www.filmakuten.com

  • elpatron 15 september 2008

    Varför ligger denna tråden under "lekar"? Kan nån moderator flytta den till rätt kategori?

  • farmoringer 15 september 2008

    Skrivet av elpatron den 15 sep 2008

    Varför ligger denna tråden under "lekar"? Kan nån moderator flytta den till rätt kategori?


    Kanske för att det inte är matprat, så ligger den här...

  • farmoringer 15 september 2008

    Skrivet av IrreVirre den 27 jun 2008

    I och med ämnet barnprogarm kom jag att tänka på en film jag såg på TV i mitten på 70-talet. Minns någon annan den. Jag skulle ge mycket för att få se den igen.

    Det handlade om två tjejer som råkade träffas och blev vänner. En av dem började jobba som nanny i ett stort hus. Varje kväll slutade med att hon blev utkastad men hon minns inget förren hon åter stoppade in en karamell i munnen, en karamell som hon hade haft i mun när hon blev utkastad.
    Till slut följe väninnan med in och hon fick se allt som hände därinne (barnamord tror jag) och lyckades hindra det och bryta repeterandet. Det var så spännande så jag är fortfarande tagen av denna film. Jag vet inte varför men jag tror den hete något som " På båttur med .... " vilket inte allas passar in. Det kan ju vara fel.
    Helt paralyserad av denna film var jag i alla fall och jag glömmer den aldrig!


    Jag känner igen det lite jag också men inget som helt kommer upp precis....
    Men jag måste få säga att jag gillar ditt kort IrreVirre. Störtskön alltså..(Y) (Y)

  • ennali1 16 september 2008

    Jag har nu letat och letat på google, wikipedia
    hur länge som helst..!! Både igårkväll och i dag,
    Kan det vara:

    "Celine och Julie gör en båttur"??

    http://www.filmtipset.se/film/celine-och-julie-gor-en-battur.html

    Kolla länken och se om Du känner igen tjejerna!
    Det utspelas på en stor herrgård, året är 1974 - hop-
    pas mina sökresultat gett Dig rätt tips!

  • elpatron 26 september 2008

    Skrivet av farmoringer den 15 sep 2008

    Skrivet av elpatron den 15 sep 2008

    Varför ligger denna tråden under "lekar"? Kan nån moderator flytta den till rätt kategori?


    Kanske för att det inte är matprat, så ligger den här...


    Då borde den ju ligga under "Övrigt, Här diskuteras allt som inte passar någon annanstans"
    Bara ett tips för det ska underlätta i forumet (Y)

    Synd att det inte finns moderator som kan fixa till forumet lite.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.