Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lussekatt tävling

  • systeryster 24 november 2008

    Har i vår lokaltidning en årlig tävling som heter lussekatten,
    Försökte få min gullegris Bamse med som kandidat till titeln, men han var väl inte tillräcklig söt orginell eller något sådant så han kom inte med.
    Kom nu på idén att presentera våra egna lussekatter vi som älskar katter. Någon tävling är det ju inte för det finns ingen jury som röstar, och allas hjärtegryn är naturligtvis
    gulligast och sötast(L) För att inte säga intelligentast.
    Min Bamse blir 10 år i maj, heter egentligen Nightingales atraction, men vem kan stå och ropa det?
    Han har dresserat hela familjen till att följa hans vilja.
    Allra mest har han lyckats domptera husse som vispar och ger honom grädde varje kväll.
    Det han gillar mest är ändå chips och ostkrokar, det går därför inte att glömma en sådan skål framme, om man inte gillar dem renslickade och blöta förståss.
    Matte tycker att han är jättegullig fast han förlorat 6 tänder och börjar bli gammal och tandlös.(L):D(Y)
    Ni som har kort på era katter skriv gärna och berätta lite om ert charmtroll!

  • farmoringer 24 november 2008

    Jag försökte ju få in min Nisse men idag fungerade det inte. Kanske han dyker upp så småningom.

  • systeryster 24 november 2008

    Klart Bellman vill vara med på ett hörn.Inte vill han väl bli utkonkurerad av en katt.Fast oftast är det ju katterna som är dominanta och bestämmer om man har både ock, hörde jag "han som talar med hundar" på TV4+ säga.
    Har varit in ocj titta på Nisse på din egen sida.
    Men det är ju märkligt att man kan ha två bilder på en gång.?

  • systeryster 24 november 2008

    Nu har ju Bellman försvunnit så att inläggen blir helt oförståeliga, nu när nisse framträder klart , tydligt och väldigt fotogenisk.:D

  • farmoringer 24 november 2008

    Ja, han blev väldigt stilig där måste jag säga......

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.