Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

SKOLAVSLUTNING!

  • matnjutaren 13 juni 2008

    Hej alla glada mat- vänner! :)


    Kände bara för att delge er vad jag "pysslat" med sen 3 i natt.:D
    Har bakat så det står HÄRLIGA till. :p

    Ska "överraska" på mitt äldsta barnbarns "första" skolavslutning o hennes grannars barn med en STOOOOR härlig JORDGUBBSTÅRTA! (L)

    Önskar att jag hade en kamera så ni fick sett hur HÄRLIG den ser ut! :D

    Blå o gula ballonger är uppblåsta och hela tårtan är dekorerad med flaggor på tandpetare. :D

    Ett LÅÅÅÅÅÅNGT flaggspel tar jag med mej, för att dekorera på balkongen. (Y)

    Gissar på att hon blir :D eller vad tror ni? :p

    Vill passa på att önska ALLA en HÄRLIG o LEKFULL SOMMAR! :D(Y)

    TREVLIG SOMMAR på Er! (L)

    Med *KRAMIGA* hälsningar/Marita (L)

  • Svesse60 13 juni 2008

    Skriv gärna ner dina recept så vi andra får ta del av dessa. Blev lite sugen på att göra en jordgubbstårta...:p
    Ditt barnbarn blir säkert jätte:D, det skulle jag bli, om jag blev uppvaktad med en smarrig jordgubbstårta (L)
    Önskar en trevlig helg till alla medlemmar!
    Eva

  • Prima 13 juni 2008

    Skrivet av matnjutaren den 13 jun 2008

    Önskar att jag hade en kamera så ni fick sett hur HÄRLIG den ser ut! :D


    Det hade faktiskt varit himla kul om man kunde lägga in bilder direkt i inläggen... fast jag antar det tar för mkt utrymme på servern eller nåt annat tekniskt, brukar ofta vara så... men trevligt hade det varit.

    Vilken gullig mormor/farmor du är som gör en sån sak!! Önskar min mor kunde göra nåt sånt nån gång ... :( (läs: hon har inte tid...)

  • matnjutaren 13 juni 2008

    Skrivet av glaca den 13 jun 2008

    Skrivet av matnjutaren den 13 jun 2008

    Önskar att jag hade en kamera så ni fick sett hur HÄRLIG den ser ut! :D


    Det hade faktiskt varit himla kul om man kunde lägga in bilder direkt i inläggen... fast jag antar det tar för mkt utrymme på servern eller nåt annat tekniskt, brukar ofta vara så... men trevligt hade det varit.

    Vilken gullig mormor/farmor du är som gör en sån sak!! Önskar min mor kunde göra nåt sånt nån gång ... :( (läs: hon har inte tid...)


    Åh! Tack! :D
    Bor du i Lomma som ligger i Skåne och har vägarna förbi Bjuv nån gång?
    Hojta bara till så ska JAG bjuda dej på en "redigt" go tårta! (L)(Y)(Y) Kram på dej! (L)

  • ca70 14 juni 2008

    :Z Och när sover du?? fnissar jag...
    Härligt med en sån engagerad mormor/farmor!! (Y)(L)

  • anluk 14 juni 2008

    Va härligt med tårta på skolavslutningen. Blev inte barnbarnet och hennes kompisar överlyckliga??? Min äldsta dotter slutade 6:an iår och det var lite blandade känslor. Hennes klass som varite en underbar klass med bra sammanhållning kommer nu splittras i 3 delar, så hon var både lycklig över sommarlovet och ledsen över splittring och att sluta på den skolan hon gått i sedan O:an.... Minsta dottern slutade 3:an och får ny lärare till hösten så där var också blandade känslor........

  • matnjutaren 14 juni 2008

    Skrivet av ca70 den 14 jun 2008

    :Z Och när sover du?? fnissar jag...
    Härligt med en sån engagerad mormor/farmor!! (Y)(L)


    Hi Hi och Tack! (L)
    men jag ska erkänna att det inte alltid varit så ..meeeen BOT ger BÄTTRING!! :D(L)(Y)

  • matnjutaren 14 juni 2008

    Skrivet av anluk den 14 jun 2008

    Va härligt med tårta på skolavslutningen. Blev inte barnbarnet och hennes kompisar överlyckliga??? Min äldsta dotter slutade 6:an iår och det var lite blandade känslor. Hennes klass som varite en underbar klass med bra sammanhållning kommer nu splittras i 3 delar, så hon var både lycklig över sommarlovet och ledsen över splittring och att sluta på den skolan hon gått i sedan O:an.... Minsta dottern slutade 3:an och får ny lärare till hösten så där var också blandade känslor........


    Jojomensan! :D Nästan hela tårtan gick åt..:p:D(Y)(Y)
    Jag glömde ju skriva, ser jag nu, :) att hon gick ut "Nollan". (L)
    Ja du anluk...de e inte alltid lätt här i ltvet..:( Jag minns själv hur ledsen jag var när jag fick skiljas från mina vänner och klasskamrater när Mor o Far bestämt att vi skulle flytta. suck...:(
    Men du...Ge flickorna varsin BOUTA-KRAM från mej och hälsa dem att: "Det går över när man gifter sig." (L)
    Näää...:p men säg så här: "Om du mister en god vän, så står nästa nya vännen, med spänning runt hörnet, över att få lära känna dej!"
    Hoppas att det ska få dina döttrar att bli liiiite mindre ledsna och kunna se hur SPÄNNANDE det är med även förändringar i livet. (L)

    Kramar från en JÄTTENÖJD Mormor Marita (L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.