Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Snabb hjälp med glaze

  • safir74 19 april 2009

    Hejsan alla MK:are jag behöver snabb hjälp med en god glaze till revbensspjäll som snart ska grillas. Jag har honung och soya hemma. Jag har aldrig gjort egen galze tidigare. Tack på förhand!!

  • Gnurf 19 april 2009

    Det blir perfekt...honung, soja..å så en skvätt chilisås, vitlökspulver, ingefära...det blir en dunderbra glaze till spjäll. Ska du grilla ute på kolgrill kanske....eller i ugnen i köket? Pensla på glazen sista ca 10min (när köttet i princip redan är klart) och låt det smaska till sig, meningen är att det ska liksom knäcka till sig lite å bli knaprigt...MEN var försiktig eftersom sockerinnehållet lätt gör att det tar alltför kraftig färg. Det gäller att vara på hugget när man glazear....(Y)

  • safir74 19 april 2009

    Tack så mycket :) Gjorde en glaze på honung, soja, cayennepeppar och paprikapulver som blev god. Men tänker testa den du skrev. Det lät så gott :p. Jag grillade på kolgrill..gott gott.

  • Gnurf 19 april 2009

    Jo...mmm...gott gott med smarrig mat....(L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.