Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Goda grönsaker att ha i kycklingsoppa?

  • kattis83 16 september 2010

    Idag ska jag göra kycklingsoppa och servera med nybakat bröd. Har lite idétorka på vad för smaskigt jag ska slänga i soppan - förutom kyckling... Purjolök eller salladslök ska jag iallafall ha, vet inte vilket som smakar bäst dock.

    Någon som har några smarriga tips?{eat}

  • elleave 16 september 2010

    Wokgrönsaker! Frysta eller "hemgjorda" :)

  • JennyV 16 september 2010

    Stjälkselleri är smaskigt, blomkål kanske eller varför inte Romanesco (en blandning av blomkål och broccoli)!!

  • kattis83 16 september 2010

    Romanesco - låter jätte gott! Det ska jag nog prova. Tack!

  • mattjejen 16 september 2010

    Morötter, champinjoner, paprika, squars, majs, purjo, vitlök, tomater(skålla å ta bort skal å kärnor), andra rotfrukter du tycker om. Hoppas du har fått lite idéer nu.

  • chrisq 16 september 2010

    :DDI klar soppa brukar jag ha djupfrysta gröna ärter, morötter, purjolök o salladslök .I krämiga räcker det med sparris o champinjoner

  • NicolinaZ 16 september 2010

    Gröna bönor! Majskorn, paprika, ärter...

  • maxxess 17 september 2010

    Jag röstar också för wokgrönsaker (den "smak"/märke man gillar). Det låter inte fräscht, men det är genialt enkelt utan hackande och smakar gott. Enkelt att komplettera med lite färska saker.

    Upptäckte wokgrönsaker i soppa genom receptet nedan som numera blivit favorit, det slevas mkt sådan soppa här :)
    Het kycklingsoppa med risoni

  • amoz 17 september 2010

    Pekingsoppa

    Detta är en god soppa med kyckling!(Y)

  • maxxess 18 september 2010

    Skrivet av amoz den 17 sep 2010

    Pekingsoppa

    Detta är en god soppa med kyckling!(Y)


    Ursäkta om jag är en glädjedödare nu, men detta är inte det tydligaste av recept.. Det är rentav mkt otydligt! Jag älskar soppor och testar gärna detta recept. Hur mkt skall det vara av:
    kyckling
    paprika
    räkor
    bambuskott
    purjolök

    svamp som är "kinesisk".. jag gissar att det borde stå shiitake?

    Skall kyckling vara rå eller tillagad? Är det filé som avses? Om man kokar den rå är min erfarenhet att proteinet ger *massa* "skum" i soppan vilket är helt förkastligt. Skall det inte fräsas först? Eller skall den vara helt tillagad som typ grillad?
    Bambuskotten, skall vara strimlade misstänker jag? Eller?

    Väldigt luddigt recept, snarare ett tips om hur man smaksätter soppan eftersom det är så odetaljerat?

  • annalena514 18 september 2010

    o ja brocolli buketter morötter majs är jättegott

  • amoz 18 september 2010

    Skrivet av maxxess den 18 sep 2010

    Skrivet av amoz den 17 sep 2010

    Pekingsoppa

    Detta är en god soppa med kyckling!(Y)


    Ursäkta om jag är en glädjedödare nu, men detta är inte det tydligaste av recept.. Det är rentav mkt otydligt! Jag älskar soppor och testar gärna detta recept. Hur mkt skall det vara av:
    kyckling
    paprika
    räkor
    bambuskott
    purjolök

    svamp som är "kinesisk".. jag gissar att det borde stå shiitake?

    Skall kyckling vara rå eller tillagad? Är det filé som avses? Om man kokar den rå är min erfarenhet att proteinet ger *massa* "skum" i soppan vilket är helt förkastligt. Skall det inte fräsas först? Eller skall den vara helt tillagad som typ grillad?
    Bambuskotten, skall vara strimlade misstänker jag? Eller?

    Väldigt luddigt recept, snarare ett tips om hur man smaksätter soppan eftersom det är så odetaljerat?



    Ska vara ärlig och säga att jag inte läst så noga på receptet av den anledningen att då jag skulle skriva in "mitt" recept på just Pekingsoppa så fick jag det inte godkännt pga att detta redan fanns. I mitt recept , som för övrigt innerhåller samma ingredienser, så finns det angivna mått. Det jag ville ha fram här var väl mer vad hon kunde ha i en kycklingsoppa och istället för att skriva receptet här så tog jag det som fanns redan. Sorry!!!

  • maxxess 18 september 2010

    Kan jag få ditt recept på Pekingsoppa? Det som finns är ju allt annat än perfekt...
    Jag älskar som sagt soppa, och om du har ett recept med mängder (sedan kan man ju laborera..) så får du hemskt gärna posta här!!

    Soppa... det är gott ;-)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.