Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Rödbetsoppa

  • 29 juni 2007

    Någon som har receptet på rödbestsoppa? gärna den östeuropeiska varianten barst, eller hur det nu stavas :)

  • Challan 3 december 2007

    Min mamma gör JÄTTEGOD rödbetssoppa men jag vet tyvärr inte vad hon har i den:(

  • mariad 3 december 2007

    Rödbetssoppa är verkligen gott! Och enkelt! Och billigt!

    Koka rödbetorna. Riv dem på grövsta sidan på rivjärnet. Lägg tillbaks i kastrull, späd medf buljong och krydda!

    Annars finns det en uppsjö olika varianter, redda, olika smaksättningar osv.

  • styvan 4 december 2007

    Hmm...har aldrig testat rödbetssoppa...man kanske ska våga sig på det nå'n gång, det låter inte så gott men oftast visar det sig vara tvärt om...:D Jag tycker om rödbetor så det kanske inte är helt fel...:D

  • mumsigt 4 december 2007

    Är rödbetssoppa lite ryskt kanske?
    Jag älskar rödbetor så soppa kanske man ska prova på om någon har ett bra recept :)

  • Jessika 4 december 2007

    Jag har lagt in ett gott recept på bland mina det väntar bara på att bli godkänt. (Y)
    (Det stavas Borsjtij.:))

  • anluk 4 december 2007

    Älskar rödbetsoppa men tyvärr är det ingen i övriga familjen som gillar det därför blir det inte så ofta jag får äta det.

  • mumsigt 5 december 2007

    Det verkar snålt med recept på rödbetssoppa:(
    Det låter ju gott så det måste finnas..Ska till ocjh söka på nätet..
    Kmr tillbaka strax:)

  • mumsigt 5 december 2007

    Skrivet av mumsigt den 5 dec 2007

    Det verkar snålt med recept på rödbetssoppa:(
    Det låter ju gott så det måste finnas..Ska till och söka på nätet..
    Kmr tillbaka strax:)

  • datj 10 juli 2009

    Ingen som har recept på lettisk "auksta zupa", kall rödbetssoppa med dill, gräslök och .... ?

  • 7-prickig 10 juli 2009

    Rödbetssoppa enligt min Tjeckiska väninna är lite man-tager-vad-man-haver.
    Morötter, vitkål, lök, selleri, vitlök, köttrester även svamp om hösten kan ingå.
    Detta är det basrecept jag utvecklat efter att ha fått hennes soppa i olika varianter:
    Fräs strimlade grönsaker i rapsolja i en stor tjockbottnad kastrull/gryta.
    Fyllpå med mustig buljong (av rimmad oxbringa är supergott)
    Koka grönsakerna mjuka och lägg i ev kött- eller potatisrester. Smaka av med salt.
    Servera med rörd Creme Fraiche och gärna med små bröd med salt och kummin på.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.