Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bufférätter som går att frysa in

  • Siigma 15 januari 2009

    Hej jag är ny här!
    Jag ska laga mat till en 30-årsfest för 35-40 personer. Jag tänker servera buffé med lite olika smårätter.
    De ska helst serveras kalla eller ljumma och kunna gå att förbereda i så stor usträckning som möjligt. Gärna frysas in så man slipper allt dagen innan.
    Paj och pastasallad, så långt kommer jag :) Jag behöver lite hjälp!
    Tack på förhand,
    Camilla

  • anluk 15 januari 2009

    Kycklingklubbor som du grillar med lite god krydda (finns faktiskt även färdiggrillade i frysdiskarna som är helt ok), pajer som du nämnde själv är ju kanon, matmuffins finns det en hel del recept på här i klubben, likaså pizzabullar,

  • Siigma 15 januari 2009

    Skrivet av anluk den 15 jan 2009

    Kycklingklubbor som du grillar med lite god krydda (finns faktiskt även färdiggrillade i frysdiskarna som är helt ok), pajer som du nämnde själv är ju kanon, matmuffins finns det en hel del recept på här i klubben, likaså pizzabullar,


    Pizzabullar tror jag kör på! Verkar enkelt att "massproducera". Har också tänkt på kycklingben, men funderar om det verkligen blir gott att tillaga, frysa in och värma? Ser inte skinnet lite skrynkligt och oaptitligt ut?

  • anluk 15 januari 2009

    Men vet att kronfågel har storpack med kycklingben i frysdiskarna som redan är färdigkryddade. Syrran hade de när hennes son tog studenten och de var riktigt goda.

  • jas65 16 januari 2009

    Ett tips är ju att söka runt bland alla recepten som finns inlagda här på matklubben.
    Mvh
    Glöm inte att höfta
    Anders

  • Siigma 16 januari 2009

    Jo, jag har letat runt lite i recepten här på matklubben.
    Tycker det är svårt att få en uppfattning om dessa blir bra och frysa in om man inte har lagat dem tidigare. Det står oftast inte att det går att förbereda.
    Tänkte att jag därför kunde få lite tips här :)

  • Leontine81 16 januari 2009

    Vet inte om det är vad du är ute efter, men jag hittade ett recept här på sajten (skrivet av ullac) som jag har testat för längesen (ett liknande recept). Räkfylld pannkaksrulle! Det går visserligen inte att frysa in, men väl förberedas i alla fall, pannkakan klarar sig utan problem i kylen någon dag och röran går snabbt att laga. Jag föredrar en "renodlad" skagenröra i denna pannkaka, men ullac:s recept på röra är kanske värt att prova. Har dock inte testat själv.

    Kallskuret är ju också en sån där jättebra grej när man har lite bråttom. Kassler, skinka av olika slag, korvar i skivor. Med någon god sås till. Paté kanske???

  • Siigma 17 januari 2009

    Detta får stå på menyn:
    - Pastasallad (marinerad pasta, ruccola, basilika, soltorkade tomater, oliver, rostade solrosfrön m.m)
    - Grillade, kalla kycklingben
    - Två sorters pajer (vegetarisk och bacon)
    - Pizzabullar
    - Sardellsnurror (på mördeg)
    - Pestotortillas
    - Tzatsiki
    - Hummus
    - Baguetter (färdigbakade)
    - Ost och kex
    - Tårta, kanelbullar och köpekakor.
    - Chips

    Förberedas för infrysning: Pajer, sardellsnurror, pestotortillas, pizza- och kanelbullar
    Dagen innan: Grilla kycklingben, baka tårta, hummus, koka/marinera pasta
    Samma dag: Tzatsiki, grädda baguetter, samt pestotortillas och sardellsnurror. Värma på pajer.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.