Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Coleslaw

  • AnneNi 12 januari 2010

    Jag tänkte för första gången göra coleslaw. Min fråga är, kan man använda filmjölk istället för creme fraiche eller gräddfil? Eller blir det mycket annorlunda smak? Jag vill ju att den blir världens godaste :-)

  • AnneNi 12 januari 2010

    Jag testar...
    Meddelar resultat om någon dag!

  • safir74 12 januari 2010

    Hm bra fråga. Jag använder turkisk youghurt när jag gör coleslaw. Friskt och gott blir det :p(Y)

  • Gnurf 12 januari 2010

    Kan nog bli väl rinnigt och inte så där krämig som coleslaw ska vara. Jag brukar oxå göra på turkisk yoghurt för att spara lite kalorier...en godast är det nog med majonäs och gräddfil...:)

  • asasto 12 januari 2010

    Jag tror också det kan bli lite rinnigt men man kan ju låta filmjölken rinna av i ett kaffefilter ett par timmar så den blir mindre rinnig.

  • Ulrika91 12 januari 2010

    På jobbet gör vi såhär
    Rör ut lite socker i en skvätt vitvinsvinäger. På med rätt mycket majonnäs och rör länge för att få den slät. Sedan tillsätter du vitkål, lök och morötter!

  • smeand 12 januari 2010

    Har för mig att det ursprungliga receptet är med majonäs och ingen crème fraiche-

  • AnneNi 12 januari 2010

    Tack för alla svar! Eftersom jag insåg att majonäsen var för gammal (använder det väldigt sällan, så det blir ofta så när jag väl ska ha den...) så får jag vänta att göra min coleslaw till imorgon. Tänker nog köpa Turkisk yoghurt och använda det, bra att fler tänkt den tanken, då vet jag att det borde blir bra :-)

  • asasto 13 januari 2010

    Det är ju annars väldigt lätt att göra egen majonnäs ifall man har ägg, olja, vinäger, senap hemma.

  • AnneNi 13 januari 2010

    Idag har jag köpt majonäs och Turkisk yoghurt och gjort colesalw. Har inte testat den efter att den stått än, men det jag smakade verkade blir bra (innan den stått då alltså...)
    Att göra egen majonäs har jga inte ens tänkt på, det knaske jag borde testat... Får göra det nästa gång jag behöver det och inte har någon hemma :-)
    Tack för hjälpen alla!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.