Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Förrätt till sushi?

  • Penne 11 januari 2009

    På torsdag fyller min sambo 30 och vi ska fira det senare, men jag vill ändå äta lite gott och så på födelsedagen.

    Hans absoluta favoritmat är sushi så det blir det till middag. Men det känns lite tråkigt att bara äta det, så jag skulle vilja ha en förrätt innan. Sushi är ju inte så "matigt" som varmrätt (och det är inte varmt heller) så det är svårt att hitta på en förrätt som passar till tycker jag.

    Är det någon som har något tips. Gärna enkla grejer, både att göra och något som inte ser så komplicerat ut på tallriken, tror jag han föredrar...!

    Hoppas någon kan komma med något tips på det här lite kluriga...! /Sussie

  • Eery 11 januari 2009

    miso-soppa kanske? är inget fan av det själv men det serveras ju på sushi-ställen
    brukar finnas i asiatiska-butiker och på just sushiställen. har för mig att man bara ska tillsätta vatten

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.