Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hjälp med buffe

  • susanne7206261 18 juni 2012

    Fyller snart 40 och tänkte bjuda på buffe men vet ej hur jag ska sätta i hop en har bestämt att jag ska ha marinerad fläskfile men vet ej vad jag mer ska ha skulle villja ha lite små plock och olika röror har även eventuellt tänkt någon paj men vad passar i hopp????? hjälp snälla vill gärna ha konkreta recept men även tipps . Tack på förhand

  • susanne7206261 19 juni 2012

    Skrivet av susanne7206261 den 18 jun 2012

    Fyller snart 40 och tänkte bjuda på buffe men vet ej hur jag ska sätta i hop en har bestämt att jag ska ha marinerad fläskfile men vet ej vad jag mer ska ha skulle villja ha lite små plock och olika röror har även eventuellt tänkt någon paj men vad passar i hopp????? hjälp snälla vill gärna ha konkreta recept men även tipps . Tack på förhand

  • The_mama97mia 19 juni 2012

    I forumet Fest och Bröllop finns flera bra trådar med mycket matnyttiga (!) tips! Kolla där!

  • Helvina 19 juni 2012

    Ett tema är kanske inte fel? T ex italienskt eller franskt, hjälper nog till när du ska välja ut mat. Personligen skulle jag köra på italienskt. :)

  • lisacattis 20 juni 2012

    Servera med bulgursallad (slå över en vinegrett och låt stå en stund) och yoghurtdressing i skål vid sidan av.. Ha plock som paprika, gurk och morotsstavar och cocktailtomater vid sidan av. Pastasallad, blanda pastan med filmjölk och kryddor.

  • husmusen88 20 juni 2012

    Ja vad gillar du då smakmässigt?

    Marinerad fläskfile är ju jättegott, kanske göra några färdiga kycklingspett oxå? Så kan folk välja.
    Potatissallad finns ju i många olika varianter och kan serveras kall,och man kan gärna göra en god sallad till med melon, jordgubbar, sallad, gurka, tomat, fetaost mm. Somrigt och fräscht.
    Fransk örtdressing är gott till.

    Räk och laxpaj med aoli och guacamole till dipp kanske?

    Lite goda ostar och kex, vindruvor på ett bord brukar uppskattas.

    Allt beror ju på hur många ni är och vad du hade tänkt dig liksom.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.